Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:38:18 GMT

شیوه های تشخیص کالاهای تقلبی و قاچاق پیش از خرید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۸۰۶۶

شیوه های تشخیص کالاهای تقلبی و قاچاق پیش از خرید

به گزارش ایرنا، شیوه نخست شماره‌گیری کد دستوری#۷۷۷۷*۴* است. پس از آن با انتخاب گزینه «سامانه جامع گارانتی»، سپس «استعلام گارانتی» و بعد از آن وارد کردن «شماره رهگیری» می‌توان از اصل یا تقلبی بودن کالا اطمینان یافت.

شماره رهگیری برای تلفن همراه همان IMEI است، اما شناسه رهگیری شناسه‌ای چند رقمی است که به منظور منحصر به‌فرد کردن هر واحد کالا، هم بر روی بسته‌بندی و هم بر روی محصول درج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه دوم، ورود به درگاه اینترنتی irangs.ir است. در این روش، پس از ورود به درگاه اینترنتی، شناسه رهگیری کالا در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا» وارد شده و با فشردن کلید استعلام و جست‌وجوی کالای مد نظر اجرایی می‌شود.

همچنین در سامانه «ایران جی اس» (irangs.ir)، برندهای معتبر و گارانتی‌های اصلی تحت نظارت و کنترل مستمر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شده است.

با توجه به وجود شناسه رهگیری روی کالاها، این شناسه، کالاها و محصولات رسمی، معتبر و دارای اصالت را از اجناس قاچاق متمایز می‌کند که در سامانه ایران جی اس نیز به آن پرداخته شده است.

این استعلام‌ها چه اطلاعاتی به ما می‌دهند؟

با انجام یکی از این دو شیوه یاد شده، اطلاعاتی همچون مدل، برند، مرجع سازنده، شرکت گارانتی‌کننده، چگونگی فعال‌سازی گارانتی، شرح کالا، تاریخ شروع گارانتی، تاریخ اعتبار گارانتی، مدت گارانتی و شناسه کالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

برپایه این گزارش، چنانچه در پاسخ استعلام، مقابل عبارت «تاریخ شروع گارانتی» تاریخی مشاهده شد، کالای مورد نظر دست دوم است.

پیشتر «علی مویدی خرم‌آبادی» رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: براساس برنامه لوازم‌خانگی، ۵۰ شرکت داخلی به شناسنامه‌دار کردن و برچسب‌دار شدن محصولات‌شان ملزم شده‌اند، به این ترتیب تولیدکننده محصول، حامل، انباردار، خریدار و درگاه ورودی خریدار مشخص می‌شود و دیگر نمی‌تواند به کالای قاچاق تبدیل شده و از کشور خارج شود.

برچسب‌ها لوازم خانگی داخلی لوازم خانگی خارجی لوازم خانگی تلفن همراه قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لوازم خانگی داخلی لوازم خانگی خارجی لوازم خانگی لوازم خانگی داخلی لوازم خانگی خارجی لوازم خانگی تلفن همراه قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق اخبار کنکور لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟