Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله فاطمی‌نیا گفت: اصول علمی و توحیدی زیادی در خطبه حضرت زهرا(س) جمع شده است، حضرت زهرا(س) با آن مقام علمی و عبادی شاگرد مستقیم پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید عبدالله فاطمی‌نیا» شامگاه جمعه ۲۶ دی ماه در به سخنرانی پرداخته و گفت: فضایل حضرت زهرا(س)‌ از حد و حصر خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محبت رسول خدا(ص) به حضرت زهرا(س) تنها محبت پدر و دختری نبود، پیامبر(ص) با دیده ملکوتی باطن حضرت زهرا(س) را می‌دیدند و آن یازده نور مقدس را در پیشانی ایشان مشاهده می‌کردند که چنین نسبت به ایشان احترام و محبت داشتند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مادر آخرین سفیر الهی و دارای فضایل بی‌حد و حصر است، عنوان کرد: ما شیعیان باید نسبت به ایشان غیرت داشته و مراقب باشیم که درباره ایشان سخنان سبک گفته نشود.

آیت‌الله فاطمی نیا با بیان اینکه حضرت سلمان در بین صحابه مرد برگزیده‌ای بودند و پیامبر اسلام(ص) با ایشان خلوت می‌کردند، اظهار کرد: خداوند او را بر علم ظاهر و باطن محرم کرده بود، در روایت است در یکی از خلوت‌های پیامبر(ص) اینگونه با سلمان سخن گفت ای سلمان هر زمان من مشتاق عطر بهشت می‌شوم آن را در وجود حضرت زهرا(س) می‌یابم.

وی ادامه داد: این عطر خارج آن چیزی است که ما تصور کنیم. این عطر در پیامبر اکرم و حضرت زهرا(س) بوده است. این مرتبه و فضیلت بزرگی است که ما از درک آن عاجر هستیم.

استاد حوزه علمیه افزود: وقتی حضرت زهرا(س) سر قبر پیامبر(ص) می‌رفتند یک مشت از خاک برمی داشتند و به شامه خود نزدیک می‌کردند و می‌فرمودند پدرجان این چه عطری نزد شما است که عطرهای جهان در مقابل آن چیزی نیست.

آیت‌الله فاطمی‌نیا با بیان اینکه اصول علمی و توحیدی زیادی در خطبه حضرت زهرا(س) جمع شده است، ابراز کرد: بزنگاه‌های مسائل توحیدی در این خطبه وجود دارد.

وی درباره فضایل حضرت زهرا(س) گفت: دختر حضرت زهرا حضرت زینب(س) علم لدنی داشتند؛ حضرت زهرا(س) با آن مقام علمی و عبادی شاگرد مستقیم پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) هستند، ما هرچه بیشتر فضایل آنها را بشناسیم معرفت بیشتری کسب می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) خود شهید هستند، همسر شهید و فرزندان ایشان همه شهید هستند، این مقام بسیار بزرگی است، روز قیامت خطاب به ایشان ندا می‌رسد که ای فاطمه یک آرزویی بکن حضرت می‌فرمایند «خدایا آرزوی من توئی و من تو را می‌خواهم»؛ این همان مقام فنا فی الله است.

آیت‌الله فاطمی نیا اظهار کرد: این خیلی مهم است که حضرت زهرا(س) به جایگاهی رسیدند که رضای او رضای خداوند بوده و غضب او غضب الهی بوده است، قدر توسلات خود به ائمه(ع) را بدانید اگر در توسلات خود اخلاص داشته باشیم سریع به محضر آنها می‌رسیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت حضرت زهرا س مراسم سوگواری حضرت زهرا س حضرت زهرا آیت الله فاطمی نیا حضرت زهرا س پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری

بیست و پنجم شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفرصادق (ع) است.

«ابوعبدالله جعفر بن محمد» (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام صادق(ع)، فرزند امام باقر و امام ششم شیعیان است. ایشان در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید، مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بود.

امامت امام صادق همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های ابتدایی حکومت بنی‌عباس بود.

از آنجا که در این سال‌ها حکومت بنی‌امیه رو به ضعف و سقوط می‌رفت، بنی‌عباس استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه بر آن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب نداشتند، به امام صادق علیه السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و مذهبی بزرگی را شروع و مبانی علمی مکتب شیعه را محکم کند.

شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که اعلاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

سیره علمی امام صادق (ع) باعث شد تا مبانی اصیل اسلام به شکلی عقلانی و منطقی در جامعه گسترش پیدا کند و تأکیداتی که ایشان بر حفظ سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند، باعث رشد و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدربزرگ و عمویش امام حسن مجتبی (علیه السلام) قرار دارد.

سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می‌گوییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب