Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نایب ریس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.


سیدامیر حسین قاضی زاده  هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
 رئیس محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا:
سلام علیکم
ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار دلها، سردارسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیم خالصانه ترین درودها به ارواح مقدس شهدا، خصوصا شهدای مدافع  سلامت و آرزوی تفوق بر ویروس منحوس کووید 19، عناوین مهمی را جهت طرح در ستاد ملی کرونا مطرح می‌نمایم.
1) با توجه به اینکه مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، قطع زنجیره انسانی بوده؛ لزوم بازنگری جدی در دستوالعمل ها و ارائه راهکارهای عملی دقیق امری اجتناب ناپذیر می باشد. در این راستا جهت ساماندهی ارایه خدمات عمومی مانند احراز هویت در سامانه سجام برای سهام عدالت و یا توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای که تجمعات خطرآفرین مردمی را به دنبال داشت، در بسترهای مناسب و  برنامه ریزی متولیان امر در جهت استنکاف از تجمعات مردمی به هر شکل ممکن، گامی بس بلند در تحقق این امر خواهد بود. اگر چه اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با سه ماموریت محوری در زمینه های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، به فضل خداوند و به برکت خون پاک و اخلاص بی نظیر این شهید عزیز و همکاری همه جانبه عموم دستگاه ها، با استقبال عمومی و موفقیت های نسبی خوبی مواجه گردید، لذا می توان مدلی عملی را در قالب اصول بهداشتی، با تبیین شیوه نامه های محلی، در ارایه خدمات عمومی و شهروندی، در بطن این طرح طراحی نمود و مسوولیت تبیین و نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه ها، بر عهده وزارتین بهداشت و کشور قرار گیرد. به نظر می رسد این روش می‌تواند برای مداخلات مبتنی بر رویکرد و راهبرد اجتماع محور، کارا و اثربخش باشد.
2) اتخاذ تدابیر پیشگیرانه وتصمیمات مقتضی جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید از کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای آلوده:
به نظر می رسد اولین و مهمترین اصل در این خصوص، کنترل دقیق مرزها، اعم از پایانه های مرزی رسمی و غیر رسمی زمینی، دریایی و هوایی و بطور خاص فرودگاه های بین المللی می باشد که فراهم سازی زیر ساخت های لازم جهت تست گسترده و بررسی توالی ژنوم ویروس در شهرهای مرزی و ایجادمکان های استاندارد جهت قرنطینه نمودن بیماران احتمالی، کاملا بدیهی و ضروری می‌باشد.»

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی نامه روحانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند