Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:14:58 GMT

پتروشیمی؛ انقلاب صنعتی در قرن جدید برای لردگان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۰۳۳

پتروشیمی؛ انقلاب صنعتی در قرن جدید برای لردگان

امروز پتروشیمی لردگان گفتمان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیش از ده سال بر آن تاکید کردند با همت مدیرعامل پتروشیمی لردگان و کادر این مجتمع بزرگ به معنای واقعی عملیاتی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ پس از انقلاب صنعتی در انگلستان جهان به تدریج طی یکی دو قرن در زمینه های مختلف پیشرفت کرد، در ایران پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 یک اراده ملی برای رسیدن به توسعه صنعتی با تکیه بر توان و دانش بومی شکل گرفت تا فعل خواستن در جامعه آن روزهای ایران نهادینه شود و درست 40 سال بعد کشوری که با انواع مختلف تحریم های بین المللی دست و پنجه نرم می کرد حرف از برنامه های هسته و صنایع سنگین و نیمه سنگین بزند و نشان دهد که علم و دانش ایرانی حتی با وجود سخت ترین تحریم ها متوقف نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در گذشته یکی دو شهر ایران مثل اصفهان، اراک یا تبریز به عنوان قطب های صنعتی کشور شناخته می شدند اما امروز شاهد تاسیس صنایع سنگینی همچون پتروشیمی در شهرستان لردگان هستیم، شاید روزگاری نام لردگان فقط یادآور آبشار و رودخانه و البته بیکاری و عدم وجود کارخانه یا صنایع مهمی بود اما امروز در کنار طبیعت بکر خود صاحب مجتمع پتروشمی است که اعتباری در سطح ملی و حتی جهانی محسوب می شود و به جرات باید گفت: لردگانی که همیشه در حسرت داشتن یک شهرک صنعتی مناسب بود حالا صاحب یکی از مهمترین صنایع کشور شده است.

افتتاح پتروشیمی لردگان قطعا اعتباری جهانی به لردگان داده است آن هم در شرایطی که تحریم های همه جانبه بین المللی ورود حتی کوچکترین قطعه این صنایع مهم را با اختلال روبه رو کرد به گونه ای که خرید قطعه های مهم از خارج از کشور محال شده بود اما با وجود 80 درصد نیروی بومی استان چهارمحال و بختیاری پتروشیمی لردگان استارت خورد و به همت مسئولین این صنایع وارد فاز تولید شده است و از طرفی آنچه همه در خبرها شنیده ایم این پایان ماجرا نیست و با همت دکتر محمودی مدیریت مجتمع پتروشیمی لردگان زمینه های تاسیس صنایع پایین دست همچون پارک اوره نیز در دست اجرا قرار گرفت مسئله ای که قطعا نوید آینده ای درخشان برای جوانان لردگان خواهد بود.

شاید برخی افراد مدعی هستند که پتروشیمی و صنایع مربوط به آن موجب آلودگی می شود اما در پاسخ باید گفت: قطعا هر توسعه و پیشرفتی در هر زمینه ای هزینه های خود را دارد اما نکته جالب این است که پتروشیمی لردگان واقع در منطقه فلارد به واسطه بکار بردن ابزار و قطعه های با استاندارد جهانی و درجه یک از نظر کیفیت یکی از پاک ترین صنایع موجود در کشور و حتی خاورمیانه است و این تنها نتیجه هزینه های بیشتر است که مسئولین این صنایع بزرگ با درک شرایط منطقه در نظر گرفته اند.

افتتاح پتروشمی لردگان یعنی آغاز انقلاب صنعتی در شهرستان لردگان قطعا با حمایت مردم و مسئولین در آینده ای نه چندان دور لردگان تبدیل به بزرگترین قطب صنعتی کشور خواهد شد و جوان لردگانی بجای طی کردن صدها کیلومتر مسافت برای جستجوی کار در استان های همجوار در دیار خود مشغول خواهد شد و نسل آینده لردگان قطعا به شهرستان خود افتخار خواهند کرد.

امروز پتروشیمی لردگان گفتمان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیش از ده سال بر آن تاکید کردند با همت دکتر محمودی مدیر عامل پتروشیمی لردگان و کادر این مجتمع بزرگ به معنای واقعی عملیاتی شده است.
این صنایع بزرگ به جرات ماحصل اقتصاد مقاومتی است و حتما مردم لردگان افتخار می کنند که مسئولین این مجتمع بزرگ و همه کسانی که موجب ایجاد چنین صنایعی در شهرستان محروم لردگان شده اند به خوبی اقتصاد مقاومتی را یادگرفتند و با شجاعت آن را در میدان عمل اجرا گرده اند.

ادامه دارد...

محمد رضا عسکری ارمندی، کارشناس ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پتروشیمی لردگان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت