Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دبیرکل اوپک اعلام کرد که درباره بازگشت نفت ایران به بازار نگرانی وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آرگوس مدیا، محمد بارکیندو روز چهارشنبه (24 دی‌ماه) اعلام کرد که هنوز جای نگرانی برای احتمال افزایش تولید نفت خام ایران در اواخر سال جاری میلادی وجود ندارد.
وی در یک رویداد انرژی در امارات گفت: نمی‌توانم آنچه را اتفاق می‌افتد پیش‌بینی کنم، این تحولات را به دقت دنبال می‌کنیم، اما مطمئن باشید اکنون نیازی به نگرانی بازار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده در 20 ژانویه می‌تواند زمینه را برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران فراهم و ظرف چند ماه مقدار قابل توجهی از نفت خام ایران را وارد بازار کند، در همین حال، ایران در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام خود بوده است.
به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه (22 دی‌ماه) هشت قرارداد از مجموعه قراردادهایی در قالب طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت شامل 33 پروژه (29 پروژه در بخش خشکی و چهار پروژه در بخش فراساحل) در گستره فعالیت سه شرکت تابعه (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران)، به ارزش 1.2 میلیارد دلار امضا کرد.
نخستین قرارداد آن، مهرماه سال 97 برای پروژه سیری (میدان‌های سیوند و اسفند) شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد.
بر اساس بررسی موسسه آرگوس، ایران در ماه دسامبر رزوانه حدود 2 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است، در حالی که در اکتبر 2018، یک ماه پیش از اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا، 3 میلیون و 300 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کرد.
افزایش عرضه نفت ازسوی تولیدکنندگان می‌تواند چالشی را برای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) ایجاد کند.
اعضای ائتلاف اوپک پلاس برنامه افزایش تولید روزانه 2 میلیون بشکه‌ای خود را لغو کردند و تنها برای ماه ژانویه تولید را 500 هزار بشکه در روز افزایش دادند.
عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، روز سه‌شنبه (16 دی‌ماه) با اعلام کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز در ماه‌های فوریه و مارس، بازار را غافلگیر کرد.
این اقدام در حالی انجام شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) به‌تازگی توافق کردند بیشتر تولیدکنندگان در فوریه و مارس تولید خود را ثابت نگه دارند، در حالی که روسیه و قزاقستان اجازه دارند تولید خود را به مقداری محدود ​​افزایش دهند، در همین حال عربستان پیشنهاد کاهش روزانه تا یک میلیون بشکه‌ای تولید خود را مطرح کرد.
دبیرکل اوپک گفت: روند بی‌سابقه‌ای در سازگاری و تعدیل مداوم، انعطاف‌پذیری مداوم و رسیدگی به مسائل هنگام ظهور ایجاد کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون بشکه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت