Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@13:33:54 GMT

کارگردان «اَنگل» رئیس داوران ونیز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۲۲۷

کارگردان «اَنگل» رئیس داوران ونیز شد

«بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای برنده اسکار فیلم «انگل»، به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، این اولین باری است که یک سینماگر اهل کره جنوبی در رأس هیات داوران ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، قرار می‌گیرد.

«بونگ جون هو» که سابقه حضور در جشنواره ونیز را ندارد، سال گذشته با فیلم «انگل» تاریخ‌ساز شد و پس از کسب جایزه نخل طلای کن، توانست برای اولین بار به طور همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌الملی و بهترین فیلم را از آن خود کند؛ اتفاقی که در تاریخچه حدودا صدساله جوایز اسکار بی‌سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تراژدی- کمدی «اَنگل» که روایتگر داستان دو خانواده فقیر و ثروتمند و اتفاقات ناگواری است که برای آنها روی می‌دهد، سال گذشته در مجموع آمار شگفت انگیز  کسب بیش از ۲۷۰ جایزه سینمایی را از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمانیه و .. را به ثبت رسانده است.

«سگ‌هایی که پارس می‌کنند گاز نمی‌گیرند»، «خاطرات قتل»، «میزبان»، «مادر»، «برف‌شکن» و «اوکجا» دیگر ساخته‌های این چهره سرشناس سینمای کره جنوبی است. 

«بونگ جون هو» در بیانیه‌ای اعلام کرد مفتخر است که بخشی از سنت زیبایی سینمایی در جشنواره ونیز خواهد بود و به عنوان رئیس هیات داوران و مهمتر از آن به عنوان یک سینمادوست، برای تحسین فیلم‌های انتخابی جشنواره آمادگی دارد و سرشار از امیدواری و هیجان است.

«آلبرتو بربرا» مدیر جشنواره ونیز با اعلام این که «بونگ جون هو» با اشتیاق پیشنهاد حضور در جشنواره ونیز را پذیرفته او را یکی از مولف ترین سینماگران حال حاضر جهان توصیف کرد.

هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از  اول تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003D9q

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره ونیز بونگ جون هو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره شورت شورتز ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره شورت شورتز از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیر داستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهند بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
جشنواره شورت شورتز از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟