Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به صورت نمادین برگزار خواهد شد؛ به این شکل که با موتورسیکلت و خودرو و حمل پرچم مراسم نمادینی برگزار خواهد شد و به هیچ وجه مثل سال‌های گذشته نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان پنجاه و سومین جلسه این ستاد در تشریح مصوبات گفت: مرور وضعیت شیوع کرونا در دنیا و به خصوص اروپا، یکی از موضوعات مورد بحث امروز بود چراکه افزایش موارد ابتلا در اروپا نگران کننده است و نشان می‌دهد که جهش ویروس بسیار موثر بوده و لذا ما باید بیشتر مراقب باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه با تاکید بر شناسایی موارد دیگری از ویروس‌های جهش یافته در سایر کشور‌ها گفت: یادمان باشد که ترس از ویروس جهش یافته کرونا از کشور‌های دیگر نیست. کشور‌هایی مثل ژاپن و برزیل و آفریقای جنوبی هم نمونه‌هایی از ویروس جهش یافته داشتند و این باعث شده که در تمام کشور‌ها پرواز‌ها لغو و محدود شود. در کشور ما نیز پرواز‌ها بسیار محدود شده‌اند.   معاون «بهداشت» وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت نزولی بیماری کووید19 در کشورمان، گفت: وضعیت بیماری کرونا و روند ابتلا و مرگ در کشور ما نزولی است، اما استان مازندران همچنان در وضعیت خوبی نیست و اکثر شهر‌های آن که شامل ۱۰ شهر می‌شوند در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: استان گیلان و گلستان نیز درگیر هستند. بندر گز و کردکوی که در وضعیت قرمز بودند، کمی مهار شده و وضعیتشان به رنگ نارنجی در آمده است، ولی آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدون کنار، قائمشهر و نکا، ۱۰ شهر قرمز کشور هستند که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.

رییسی گفت: علاوه بر این ۱۰ شهر که در وضعیت قرمز هستند، ۲۳ شهر نارنجی داریم که این شهر‌ها در استان‌های شمالی واقع شده اند. ضمن اینکه ۱۶۳ زرد و ۲۵۲ شهر آبی داریم.   سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با یادآوری تجربه تلخ اردیبهشت و خرداد، گفت: متاسفانه در چند روز گذشته در بعضی از نقاط کشور شاهد افزایش مسافرت‌ها بوده ایم و این هشدار جدی است که می‌تواند موج چهارم شکل بگیرد و تعداد فوتی‌ها افزایش بیابد. می دانیم که با شکل گیری هر موج ده هزار و بیشتر بر تعداد فوتی ها افزوده می‌شود و اگر رعایت نکنیم چنین وضعیتی پیش رویمان قرار خواهد داشت و دوباره محدودیت‌ها باز خواهد گشت.   وی در ادامه در خصوص یکی دیگر از مصوبات امروز ستاد ملی گفت: مهم‌ترین مصوبه امروز در مورد برگزاری مراسم ۲۲ بهمن سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت با توجه به شرایط ناپایدار بیماری کرونا در کشور، امسال مراسم ۲۲ بهمن را به طور متفاوت و به صورت نمادین برگزار کنیم و در همه شهر‌ها به صورت راهپیمایی موتوری باشد و کسی پیاده در این مراسم حضور نداشته باشد. سخرانی ریاست جمهوری نیز امسال از طریق صدا و سیما پخش می‌شود؛ بنابراین مراسم ۲۲ بهمن به هیچ وجه شکل سال‌های قبل نیست و به صورت نمادین و با خودرو‌ها و موتورسیکلت ها برگزار می‌شود.   رئیسی در ارتباط با مدارس نیز افزود: درباره بازگشایی مدارس سوالات و ابهامات متعددی مطرح شده بود که در خصوص آن بحث و بررسی شد و لازم است در این باره بگویم که به هیچ وجه مدارس به صورت اجباری بازگشایی نخواهد شد و اختیاری خواهد بود، به این صورت که در شهر‌های زرد و آبی خانواده‌ها می‌توانند برای حضور دانش آموزان در مدارس که قرار است دو روز در هفته باشد، تصمیم بگیرند. اما حضور کادر مدرسه با خود مسئولین آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با تاکید بر شکل گیری موج نگران کننده سفرها در روزهای اخیر، به ورود بیش از ۳۰ هزار نفر به جزیره قشم اشاره کرد، گفت: این وضعیت واقعا نگران کننده است و می‌تواند موجب شکل گیری موج جدیدی از شیوع و ابتلا در کشور باشد.
این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا موج چهارم علیرضا رئیسی قشم مدارس بازگشایی مدارس 22 بهمن آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت ستاد ملی ۲۲ بهمن کشور ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • ببینید | نمادین‌ترین نبرد تاریخ قاره سبز | رئال و بایرن؛ یک گام تا فینال
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم