Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه احکام قضایی به مثابه نسخه پزشک و جهت اصلاح و درمان است، گفت: پایش و غربالگری زندانیان و کمک به آزادی زندانیان اصلاح شده اقدامی در راستای مراقبت از خانواده زندانی و جلوگیری از توسعه چرخه جرم است. خبرگزاری میزان – محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: احکام قضایی به مثابه نسخه پزشک و جهت اصلاح و درمان است؛ لذا همانگونه که شان پزشک حضور مستمر و رصد روند درمان بیمار است قضات نیز به طور مستمر باید وضعیت زندانی و تاثیرات این نسخه را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: همانگونه که بیمار در روند درمان به تدریج خوب می‌شود و دوز دارو متناسب با تاثیرات آن بر مجرم باید تغییر کند، زندانی نیز امکان این را دارد که قبل از اتمام حکم به معنای واقعی اصلاح شود؛ لذا می‌توان در استمرار اجرای این نسخه تجدید نظر کرد و او را مشمول ارفاقات و امتیازات قانونی کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نیز حضور داشت، ادامه داد: اعتقاد داریم زندان، بیمارستان است و قاضی، پزشک و زندانبان، پرستار آنجاست، اگر نسخه درمانی برای مجرم زندان تعیین شد می‌توان متناسب با اثرگذاری زندان در حکم قضایی که همان نسخه درمانی هست تجدید نظر کرد که این امر مستلزم حضور مستمر قضات در زندان‌ها و ارتباط آنان با زندانی است.   بیشتر بخوانید: زندان میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر یارگیری برای اسلام و انقلاب است وی با بیان اینکه حضور فرد در زندان موجب آسیب به خانواده او می‌شود، گفت: پایش و غربالگری زندانیان و کمک به آزادی زندانیان اصلاح شده اقدامی در راستای مراقبت از خانواده زندانی و جلوگیری از توسعه چرخه جرم است.

حاج محمدی با تاکید بر اینکه هدف ما خلوت کردن زندان‌ها به هر قیمتی نیست، گفت: هدف از مجازات، اصلاح مجرمین است و این ماموریت مشترک ما و مجموعه دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز طی سخنانی به تشریح وضعیت قضایی استان خراسان رضوی پرداخت و ارتباط مستمر نخبگان جامعه و استفاده از ایده‌ها و راهکار‌های علمی آنان را در فرآیند اصلاح مجرمان اثر بخش دانست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نیز در سخنانی به تشریح چالش‌های موجود در فرآیند اجرای حکم زندان و اصلاح و تربیت پرداخت.

وی به پایش نتایج اقدامات نیز تاکید کرد و گفت: نباید آمار‌های کمی معیار عمل باشد و کیفیت را نیز باید در نظر داشت.

انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان زندان ها غربالگری زندانیان حاج محمدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان زندان ها غربالگری زندانیان حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها غربالگری زندانیان استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه