Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:00:22 GMT

ارومیه بدون شهردار اداره می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۹۰۹

ارومیه بدون شهردار اداره می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده امامزاده در رابطه با چرایی معرفی نکردن سرپرست به جای شهردار ارومیه، اظهار کرد: اکثریت شورای شهر احساس می‌کند که شهردار به دلیل اینکه در بازداشت موقت است، بازخواهد گشت.

عضو شورای اسلامی شهر مرکز استان آذربایجان غربی با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر واگذاری موقت اختیارات شهردار ارومیه به قائم مقام وی، بیان کرد: طبق قانون، شهردار باید طی نامه‌ای اختیارات خود را به یکی از زیرمجموعه‌های خود واگذار می‌کرد که این امر اتفاق نیفتاده است، اکنون نیز قائم مقام شهرداری ارومیه با وجود مصوبه شورا نمی‌تواند در مسائل مالی مجموعه مدیریت شهری تصمیم بگیرد و اقدامات وی در حد معاونت شهرسازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به بخشی از سخنان یکی از مدیران مجموعه شهرداری در نشست روز سه‌شنبه هفته گذشته شورا افزود: در آن نشست به معرفی سرپرست و برکناری شهردار اشاره شد که اکثریت شورا زیر بار نرفت. امروز شنبه ۲۷ دی هم بعید به نظر می‌رسد شورا به نتیجه برسد.

پس از بازداشت چند شهردار منطقه و مدیران میانی در مجموعه مدیریت شهری در ۲ ماه گذشته، دوشنبه هفته گذشته شهردار ارومیه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت حضرتپور ارومیه شهردار ارومیه آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است