Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود محمودزاده  اظهار کرد: ثبت نام مرحله چهارم طرح اقدام ملی مسکن روز پنجشنبه (۲۵ بهمن ماه) به اتمام رسید و تا پایان بهمن ماه بعد از پالایش نفرات بر اساس شروط پنجگانه، افراد واجد شرایط انتخاب می شوند.

وی افزود: کسانی در مراحل قبلی شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند که امکان اصلاح شهر را برایشان فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده به این افراد پیامک داده می شود تا نسبت به تغییر شهر مدنظر خود اقدام کنند. البته این در صورتی است که افراد تمایل داشته باشند به چرخه برگردند. اگر کسانی انصراف دهند طبیعتا ظرفیت جدید ایجاد می شود و می توانیم به جای این افراد، برای نام نویسی نفرات جدید در مراحل بعدی تصمیم گیری کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم فرآیند اصلاح شهر مدنظر متقاضیان حدود ۱۵ روز طول بکشد، گفت: برای پروژه اقدام ملی مسکن در مناطقی به جز بافت های فرسوده ۳۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده و این در حالی است که حدود ۴۴۰ هزار نفر ظرفیت سازی کرده ایم. در حال حاضر اگر در شهری ظرفیت خالی ایجاد شود مجددا ثبت نام انجام می شود. به طور کلی سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که دائما نسبت به تولید مسکن برای متقاضیان واقعی اقدام شود.

محمودزاده اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم نامه برای احداث مسکن خبرنگاران و هنرمندان به امضا رسیده که از همین ظرفیتهای موجود است. تامین زمین برای پروژه اقدام ملی یکی از مهمترین بخشهای کار است. ممکن است در مواردی زمین تامین شود اما بعدا معارض پیدا کند و کارها متوقف شود. لذا باید در این زمینه دقت لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به تامین زمین از طرف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی گفت: در نظر داریم زمینهای فاقد کاربری کشاورزی و زیست محیطی که در محدوده شهر و حریم شهرها قرار دارد را به طرح اقدام ملی مسکن بیاوریم. البته اشتباهی در اطلاع رسانی صورت گرفته بود که تصور می شد این ها اراضی کشاورزی، مرتع یا منابع طبیعی است اما در حقیقت این زمین ها واجد ارزش نیست. این اراضی در واقع با توجه به تغییر ماهیت، تغییر مالکیت پیدا کرده و از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص یافته است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد که البته با توجه به کیفیت سازه ها در مناطق مختلف، قیمت ها متفاوت خواهد بود.

ثبت نام مراحل اول، دوم، سوم و چهارم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.

223224

کد خبر 1476836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران وام و تسهیلات مسکن طرح مسکن ملی اقدام ملی مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به گزارش ایلنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در چند سال گذشته و وعده‌های نمایندگان مجلس یازدهم، ظاهراً آن‌ها نتوانسته‌اند نظر مثبت اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را جلب کنند و نشست‌هایی که برگزار شده موفق نبوده است.

در حال حاضر پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قراردادهای مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان