Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، داستین هیگز به جرم دست داشتن در قتل سه زن در مریلند در سال ۱۹۹۶ به اعدام محکوم شده بود. او پیش از آنکه ماده مرگبار به بدنش تزریق شود، نام هر سه قربانی را بر زبان آورد، ادعای بیگناهی کرد، چهره خود را سمت خانواده‌اش چرخاند و خطاب به آنها که در اتاقی دیگر حضور داشتند گفت: «دوستتان دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» پزشکان زندان ساعت ۱:۲۳ بامداد مرگ کامل هیگز را تایید کردند.

در هفته پایانی دوران حضور ترامپ در کاخ سفید سه حکم اعدام فدرال اجرا شد؛ لیزا مونتگمری (تنها زن اعدام‌شده آمریکا در ۷۰ سال اخیر) به جرم کشتن یک زن باردار روز چهارشنبه، کوری جانسن قاچاقچی در روز پنجشنبه و هیگس ۴۸ ساله در بامداد شنبه. به این ترتیب، حدود یک‌چهارم از تعداد تمام زندانیان محکوم به اعدام در چهار سال ترامپ اعدام شدند و حالا حدود ۵۰ زندانی اعدامی دیگر باقی مانده‌اند که بعید است حکم‌شان به این زودی‌ها اجرا شود.

اعدام ۱۳ نفر در چهار سال اخیر یک رکورد در تاریخ ایالات متحده و بیش از مجموع تمام اعدام‌های فدرال در ۵۶ سال گذشته بود. به عبارت دیگر، در ۱۲۰ سال اخیر تاریخ آمریکا در دوران هیچ‌یک از رئیسان جمهوری ایالات متحده این تعداد شهروند اعدام نشده بودند. اساسا دموکرات‌ها چندان به اجرای حکم اعدام اعتقاد ندارند و این روند پس از حدود ۱۷ سال توقف در یک سال اخیر از سر گرفته شده بود.

انتظار می‌رود با روی کار آمدن جو بایدن از روز چهارشنبه، روند اجرای حکم‌های اعدام فدرال دست‌کم تا چهار سال آینده متوقف شود. این جدای از اعدام‌های ایالتی است که به شرایط حقوقی و قضایی هر کدام از ۵۰ ایالت آمریکا بستگی دارد.

کد خبر 579572 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین