Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - راهکارهای توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشترک محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، معاونین و‌زارتخانه، روسای سازمان های تابعه ، مدیران عامل بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران و شستا بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتتعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری، درباره اهداف این نشست گفت: اقداماتی که از سوی این وزارتخانه در سطح استان شروع شده تا پایان دولت به بهره برداری کامل می رسد.
وزیر تعاون،کار ورفاهاجتماعی افزود: بسته جامعی از ظرفیت‌ها و طرح های مطالعه شده استان در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله تامینتسهیلات بانکی برای واحد های جدید التاسیس ، راکد و به خصوص تعاونی ها، ازسوی هیئت اعزامی وزارت تعاون کار و رفاهاجتماعی برای بررسی در این نشست تهیه شدهاست.
شریعتمداری، دربارهمصوبات اولیه هیات اعزامی به استان کهگیلویهو بویراحمد نیز گفت : ساخت و تکمیل پروژه‌های درمانی ،بیمه ای، پروژه‌های مربوط به حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای ، فعالیت های مربوط بهشستا ، صندوق بازنشستگی کشوری، بانک رفاه کارگران ، بانک توسعه تعاون، توسعه فعالیت تعاونی‌ها، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، ساخت وتکمیل ورزشگاه های کارگری و توسعه مشاغلخانگی از جمله طرح‌هایی است که در این نشست تصمیمات لازم درباره آنان گرفته میشود.
وی افزود: همچنین درباره بخشی از پروژه ها و طرح های عمرانی نیز که در حوزه تخصصیوزارتخانه نبود قرار شد با وزرای محترم نیرو، راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی جلسات مشترک برگزار شود تا تصمیمات لازم برای نحوه اجرا ، مشارکت سازمان ها با استفاده از ظرفیت بانک‌ها گرفته شود،ما نیز ازهر کمکی که به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند .
شریعتمداری ابرازامیدواری کرد؛ با اجرا و تکمیل طرح‌های مربوط به استان گام‌های موثری در خدمت به مناطق در حال توسعه و به ویژه مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد برداشته
شود .
غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع نیز با ارایهگزارشی از مصوبات اولیه هیات اعزامی به استان گفت : ایده و تدبیر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتباط باسفر معاونین وزیر و روسای سازمان ها ومدیران بانک‌ها به مناطق در حال توسعهکشور ، شور و نشاط مضاعفی را در میان مردم استان به وجود آورده و مردم از حجم پروژه ها، طرح ها و تصمیماتسازنده ای که برای توسعه استان اتخاذ می‌شود ، بسیار خرسند هستند.
نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دراستان کهگیلویه و بویر احمد افزود: سفرهای استانی معاونین و روسای سازمان های تابعه به استان در حوزه های کهگیلویهبزرگ ، گچساران ، بویراحمد و دنا انجام شد و در نشست های تخصصی پروژه ها و طرح های مختلف در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای ، تعاونی ها و طرح های اشتغال زا مورد بررسی قرارگرفت.
در ادامه نشست،حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام هیئت عالی‌رتبه به استان ها کار ارزشمندیاست و نشاط و امیدهایی را در بین مردم ایجاد کرده است.
کلانتری ادامه داد :تاکنون اقدامات ارزشمندی از سوی وزارتخانهها و دستگاه های مختلف انجام شده اما الگویی که از سوی وزیر تعاون کارورفاهاجتماعی طراحی شده فوق‌العاده ممتاز ، برجسته و اثرگذار است.
وی افزود: با استفاده از تجارب گذشته و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی با نماینده ویژهوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته ای جامع و کامل شامل 50 طرح و پروژه با توجهبه نیازمندی های استان در حوزه های مختلف طراحی شده است.
استاندار بیان داشت :پروژه های مهم و حیاتی استان که نیازمند تامین منابع هستند در قالب ماده 56 اولویت بندی شده اند و پروژه هایی نیزکه به حمایت مستقیم از سوی سازمان های توسعه ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی و همچنین حمایت مالی از سوی بانکهای عامل وابسته به آن وزارتخانه نیازمند است توسط حوزه اقتصادی استانداری و بامشارکت دستگاه های اجرایی استان مشخص شده اند.
کلانتری تصریح کرد:در سال های اخیر با تلاش دولت تدبیر و امید و همچنین سیاست های هوشمندانه وزیرمحترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و تیم اقتصادی ایشان شاهد کاهش نرخ بیکاری درسطح استان نسبت به دوره های گذشته بوده ایم به نحوی که براساس آمار و اطلاعاتموجود استان در سال 98 کاهش نرخ بیکاری 8/10درصد را تجربه کرد که فقط یک دهم درصد با میانگین نرخ بیکاری کشوری فاصلهداشته است در حالی که در گذشته این فاصله خیلی بیشتر بوده است.
استاندار همچنیناعلام کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده مجموعه ادارات تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در استان در همه شاخص های اختصاصی از میان 76 دستگاه اجرایی حائزرتبه اول شده که امیدواریم نتایج این نشست نیز به توسعه هرچه بیشتر استان منجرشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولیفقیه استان و امام جمعه یاسوج نیز در ایننشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد همشایسته خدمت است و هم از ظرفیت‌های متعددیبر خوردار است ،بنابراین انتظار میرود اقدامات موثری در استان صورت گیرد.
وی بر اجرای پروژه‌ها و زمان بندی طرح‌ها تاکید کرد و گفت : اولویت اجرای پروژه‌ها در استان از سویاستاندار و هیات اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مورد توجه بوده که امیدواریم با همت و تصمیماتارزشمند وزارتخانه اتفاقات خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصیر حسینی افزود : علاوه بر این برای سرمایه‌گذاری در استان نیازمند تعیین مشوق‌هایخاص برای اجرای طرح ها در استان هستیم .
در این نشست مهمترینطرح‌ها و پروژه‌های استانی که از سوی هیئت اعزامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعیدر حوزه های آب و راهسازی ، درمان سازمانتامین اجتماعی شامل ساخت بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی، حوزه بیمه‌ای، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حوزه شستا ، صندوق بازنشستگی کشوری شامل توسعهصنایع وابسته به شیلات ، حوزه معادن وصنایع معدنی ، حوزه تعاونی ها شامل تامین تسهیلات برای احیای تعاونی‌های راکد یادر دست اجرا ، حوزه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و توسعه خدمات اینصندوق، احداث سالن ورزشی چند منظوره ویژه کارگران بررسی شد و تصمیمات لازم برایآنها اتخاذ شد.
همچنین مقرر شدنماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد مصوباتاین نشست را برای پیگیری های بعدی به مبادی ذی ربط ارسال نماید.
در پایان این نشستمقرر شد علاوه بر موارد مطرح شده، تیمی از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی به استان عزیمت کند تا در خصوص طرح های جدید از جمله اصلاح نژاد دام، زراعت چوب ، گردشگری و اجرای سه طرح کلیدی در هر کدام از شهرستان های تابعهاستان با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات لازم اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه رفاه اجتماعی تصمیمات لازم وزارت تعاون سازمان ها تعاونی ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل ورزش وجوانان استان درحاشیه برگزاری این مجمع انتخاباتی گفت: پس از انجام رای گیری در این مجمع انتخاباتی محمد مومنی منش باکسب بیشترین آراء به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد‌.

دهقان افزود: طرح آمایش سرزمین باهدف توسعه ورزش و کسب ظرفیت های استان درحال انجام است که می تواند برای توسعه این ورزش دراستان تاثیرگذارباشد.

دبیر فدراسیون کشتی کشور هم گفت: اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد هدف مشترک فدراسیون و اداره ورزش و جوانان این استان است که در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان