Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یکی دو روز است که تصاویری در فضای مجازی استان بوشهر دست به دست می‌شود با این عنوان که ساختمان مردم را در اطراف بیمارستان شهید گنجی برازجان شبانه تخریب کرده‌اند.

برای اطلاع از این ماجرا با مرضیه جمال پور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صحبت کردیم که در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: به منظور حفظ زمین‌های کشاورزی، ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در زمین‌های کشاورزی اطراف بیمارستان شهید گنجی برازجان صورت گرفته بود، تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پیش از تخریب، با وجود اینکه طبق قانون لازم نیست به متخلفانی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند هشدار داده شود، اما همکاران ما به این افراد تذکر و هشدار داده بودند. همچنین تخریب‌ها با هماهنگی مرجع قضائی و اطلاع شورای تامین شهرستان صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیشتر بنا‌های تخریب شده در حال ساخت بودند و شاید یک یا دو مورد به طور کامل ساخته شده بودند. به هر ترتیب ساخت وساز‌ها غیرمجاز بوده و طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال ۷۴ در مجلس شورای اسلامی، باید با این ساخت و ساز‌ها برخورد شود.

بیشتر بخوانید

۵۷ مورد ساخت وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گناوه قلع و قمع شد ساخت و ساز‌های غیر مجاز در دشتستان تخریب شدند

جمال پور گفت: از ابتدای سال تا کنون ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان‌های دیر، گناوه، دیلم، دشتستان و دشتی تخریب شده اند.

او تاکید کرد: ما موظف به حفظ زمین‌های کشاورزی هستیم تا امنیت غذایی کشور حفظ شود و می‌خواهیم با کارهای فرهنگی مردم خودشان به این نتیجه برسند که نباید زمین‌های کشاورزی را بدون مجوز تغییر کاربری دهند، اما زمانی که توصیه‌ها کارساز نیست، به سراغ تخریب می‌رویم که وظیفه ما است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: ۱۰ درصد زمین‌های استان بوشهر را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند که همه آن‌ها نیز قابل کشت نیستند. با توجه به محدود بودن کشتزار‌ها و اقلیم خشک استان، لازم است بیش از پیش در حفظ زمین‌های کشاورزی تلاش کنیم.

جمال پور عنوان کرد: خاک، ثروت خدادادی هر سرزمین است که بی‌توجهی به حفظ آن می‌تواند آن سرزمین را با تهدید امنیت غذایی رو به رو کند، اما برخی افراد سودجو بدون توجه به اهمیت فراوان خاک، دست به تغییر کاربری زمین‌ها می‌زنند؛ کاری که نسل امروز و فردا را در تامین غذا دچار مشکل خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخریب ساخت و ساز ساخت و ساز غیرمجاز تغییر کاربری اراضی تغییر کاربری غیرمجاز تغییر کاربری زمین کشاورزی زمین های کشاورزی ساخت و ساز ها استان بوشهر زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان