Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین حکم اعدام فدرال که در لیست اعدام‌های دولت ترامپ آخرین مورد به شمار می‌آمد و برای یک سیاهپوست آمریکایی صادر شده بود، بامداد امروز اجرا شد.

به گزارش برنا، در حالی که قرار بود طبق برنامه‌ریزی حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکایی به دستور دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اجرا شود، بامداد امروز شنبه (به وقت محلی) یک سیاهپوست آمریکایی، که آخرین نفر در لیست اعدام‌های فدرال دولت وی بود، با تزریق مواد کشنده اعدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، «داستین هیگز»، یک سیاهپوست آمریکایی ۴۸ ساله که در لیست اعدام‌های فدرال دولت ترامپ آخرین مورد به شمار می‌آمد در ساعت ۱:۲۳ بامداد شنبه (به وقت محلی) اعدام شد.

به نوشته این پایگاه خبری، هیگز در سال ۱۹۹۶ به آدم‌ربایی و قتل سه زن در ایالت مریلند محکوم شده بود.

این سیاهپوست آمریکایی همچنین پیش از اجرای حکم اعدامش به ویروس کرونا مبتلا بوده و بر اساس گزارش‌هایی همچنان علائم این ویروس را در بدن خود داشته است.

بر همین اساس وکلای وی گفته‌اند به دلیل آسیبی که به ریه‌های این فرد وارد شده، تزریق مواد کشنده به او احساس غرق‌شدگی می‌دهد مانند روشی برای شکنجه که در آن با حوله‌ای سر فردی را پوشانده می‌شود و بر روی صورت وی آب ریخته می‌شود.

تصویری دیگر از «داستین هیگز»

 

 

این در حالی است که طی یک هفته گذشته حکم دو اعدام فدرال دیگر نیز اجرا شده بودند که یکی از آنان «کورِی جانسون»، یک سیاهپوست آمریکایی و دیگری «لیزا مونتگومری» یک زن ۵۲ ساله بود.

بر اساس گزارش‌های کوری جانسون نیز به کرونا مبتلا بوده و در زمان اجرای حکم اعدام وی علائم این بیماری را در بدن خود داشته است.

مونتگومری نیز تنها زنی بود که بعد از ۷۰ سال در آمریکا با حکم اعدام فدرال روبرو بود و چندین بار به دلایل مشکلات روانی حکم اعدامش متوقف شد اما در نهایت با تزریق کشنده اعدام شد.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال ۲۰۱۷ به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته بود اما دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰، حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکا را صادر کرده بود که همه آنها انجام گرفت.

طبق گزارش رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب که قرار است روز چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کند گفته است که به دنبال لغو حکم اعدام در کشورش است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاهپوست آمریکایی اعدام فدرال دولت ترامپ حکم اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد

سعید خلجی روز چهارشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، اظهار داشت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کارهای انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی گفت:سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون‌ متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی به ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: در زمان حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

خلجی اضافه کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند