Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به جان‌فشانی فاطمه زهرا(س) برای ولایت حضرت علی بن ابی‌طالب(ع)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راهِ راستینِ پیامبر اسلام(ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: بر اساس آنچه که از پیامبر بزرگ اسلام به ما رسیده است، اگر همه خوبی‌های جهان را در یک چهره مجسم کنیم آن چهره حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد بلکه بالاتر از آن خواهد بود و فرمود دخترم فاطمه(س) بهترینِ اهل زمین از لحاظ کرامت و شرافت بوده و حجت خداوند متعال برای حجج الهی و امامان معصوم(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درجه و مقدار آن بزرگوار به حدی است که به تعبیر امام خمینی(ره) جبرئیل بر فاطمه زهرا(س) نازل می‌شد، ارزش فاطمه (س) صرفاً به خاطر دختر پیامبر(ص) بودن ایشان نیست بلکه خود دارای ارزشی ذاتی است و نشان‌دهنده کرامت انسان در قالب بانویی بزرگوار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راهِ راستینِ پیامبر اسلام است، عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام اگرچه دارای عمر کوتاهی بود ولی تأثیر شگرف حضور و وجود ایشان در این کوتاه‌مدت بر تاریخ بشریت بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شاخص است و بایستی با او راه را از بیراهه تشخیص داد، پیامبر اکرم(ص) در تمام عمر خود بر روی فاطمه زهرا(س) سرمایه‌گذاری کرد و نشان داد که خشنودی فاطمه(س) خشنودی رسول‌الله و خشنودی خداوند است و خشم فاطمه(س) خشم رسول‌الله و خشم خداوند است، یعنی راه و مسیری را که فاطمه می‌پیماید راه رسول خدا و راه خداوند است.

مبلغی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در تمام مدت نبوتش بر این مسئله به انحای مختلف صحه گذاشت تا پس از رحلتش راه بر مردم مشوش نشود، فاطمه زهرا(س) نیز تمام وجود، هم‌وغمش و سرمایه و آبرویش را بر روی ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) سرمایه‌گذاری کرد و به تعبیری جانش را در این راه فدا کرد تا نشان دهد راه علی(ع) و امامان معصوم(ع) از نسل او، همان راه راستین پیامبر اکرم(ص) است و به همین خاطر گفته می‌شود که مبدع و ایجادکننده شیعه خود فاطمه زهرا(س) است، بنابراین همه تلاش‌ها و همه خطوط به فاطمه زهرا(س) منتهی می‌گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) حقیقتاً حلقه واسط میان نبوت و امامت است هم از جهت جسمی و جسمانی که امامان فرزندان اویند و هم از جهت مکتب، مرام، سبک و سیاق و راهی که انتخاب کرده‌اند راه فاطمه زهرا(س) است، اگر امام حسین(ع) در کربلا فریاد «هیهات منا الذله» سر می‌زند و حاضر به بیعت با ستمگران نمی‌شود، به خاطر مکتبی است که فاطمه زهرا(س) فراروی او نهاده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت فاطمه زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی

هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ نامه‌ یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.
پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.
در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان