Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودرو باید در بورس عرضه شود، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار تومان، آژیر تالار بورس به صدا درآمد، تعداد چک‌های برگشتی کاهش یافت، دلار ۲۳ هزار و ۹۵۳ تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۷ دی شبستان به شرح زیر است:

خودرو باید در بورس عرضه شود

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفتگو با بیان اینکه تحقق مطالبات مردمی در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد گفت: ساماندهی تولید و عرضه خودرو از موضوعات مهم و کلیدی بود که کمیسیون طرحی را برای آن آماده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعریف مشوق برای داخلی کردن خودرو، توانمندسازی خودروسازها، صادرات قطعات و خودروی ایرانی، ایجاد رقابت برای بخش خودروسازی و خدمات پس از فروش را از جمله موارد این طرح برشمرد و گفت: این طرح در یکی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.

فیروزی در رابطه با اقدام مجلس برای رفع نابسامانی حوزه فولاد اظهار کرد: مجلس طرح جامعی را در این خصوص تهیه کرد که کلیات آن روز سه شنبه در صحن علنی به تصویب رسید و جزئیات آن هم هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

وی همچنین از ورود مجلس یازدهم به مشکلات حوزه معدن سخن گفت و عنوان کرد: اصلاح قانون معادن در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و با اصلاح این قانون و تعامل با قوه قضائیه از توقیف فعالیت کارخانجات به دلیل بدهی جلوگیری خواهدشد.

فیروزی از ورود کمیسیون به فعال کردن زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات خبرداد و اظهارکرد: در حال حاضر این کار بسیار بزرگ نیز در دست اقدام است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح «ساماندهی بازار خودرو» گفت: خودروسازان مدعی اند که اگر تقاضای واقعی جامعه را بدانند معادل آن خودرو تولید می کنند که تقاضای واقعی هم حدود 1 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال است، اما به دلیل مشکلات اقتصادی، خودرو کالای سرمایه ای محسوب می شود و بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار تومان/دلار ۲۳ هزار و ۹۵۳ تومان

امروز (شنبه ۲۷ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۲۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است.

 

امروز (شنبه ۲۷ دی) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۹۵۳ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۲۴۳ تومان، پوند ۳۲ هزار و ۸۲۵ تومان، درهم امارات ۶۵۸۶ تومان، یوان چین ۳۷۱۰ تومان و لیر ترکیه ۳۲۴۰ تومان است.

 

این در حالی است که (پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون  و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۴۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۵۷ هزار تومان معامله می‌شد.

 

بنابراین گزارش (پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۴ هزار و ۲۹۰ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت  ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

 

آژیر تالار بورس به صدا درآمد

امروز (شنبه 27 دی) شاخص کل بورس با ریزش 15151 واحدی در ابتدای معاملات اولین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار واحد ایستاد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فارس، فملی، فولاد، وبملت، وتجارت، شتران و شپنا به ترتیب با 3460، 2662، 1994، 676، 618، 602 و 572 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ثبهساز - بهساز كاشانه تهران، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (شنبه 27 دی) شاخص کل فرابورس با ریزش 103 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 216 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين، سپيدار - سپيدار سيستم آسيا، شاروم - پتروشيمي اروميه، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و آريا - پليمر آريا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

تعداد چک‌های برگشتی کاهش یافت

براساس آمار بانک مرکزی، بیش از ۸ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۰۱ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ۱۳۹۹، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۴ درصد و ۱۲.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۹۱۱ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در آبان ماه سال جاری ‌۴۷.۸ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۲۹.۱ درصد، ۱۰.۵ درصد و ۸.۲ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۰.۴ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۴۷.۹ درصد)، اصفهان (۶.۴ درصد) و مازندران (۶.۱ درصد) مبادله شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسـه بـا سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۶۸۰ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ۱۳۹۹ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۱۴.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹۱.۵ درصد و ۸۸.۴ درصد وصـول شده است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در مهرماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۹۱.۷ درصد و ۹۰.۱ درصد و در آبان ماه ۱۳۹۸ به ترتیب برابر ۹۱ درصد و ۸۸ درصد بوده است. در آبان ماه ۱۳۹۹، در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۸۱۲ هزار میلیارد ریال وصول شد که از نظر تعداد ۹۲.۷ درصد و از نظر ارزش ۸۹ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۴.۳ درصد)، مازندران (۹۲.۸ درصد) و البرز (۹۲.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۸۲.۵ درصد)، ایلام (۸۶.۵ درصد) و خراسان شمالی و لرستان (هرکدام ۸۷ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشـور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به‌ترتیب به استان‌های گیلان (۹۱.۹ درصـد)، البرز (۹۱.۱ درصد) و خوزستان (۹۰.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های بوشهر (۷۷.۸ درصد)، ایلام (۷۹.۹ درصد) و کرمان (۸۰.۷ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار گرم طلای ۱۸ عیار هزار میلیارد ریال چک های وصولی به کل فقره چک به ارزشی عیار یک میلیون چک های مبادله ای سکه بهار آزادی تعداد چک استان تهران چک های وصول ارزش چک آبان ماه هزار تومان سایر استان مبادله شده ۲ میلیون ترین نسبت مبادله شد بیش ترین ماه ۱۳۹۹ شاخص کل وصول شد ۷ درصد ۴ درصد ۵ درصد ۱ درصد ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۶۱۳ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا و محصول هستند. بیشترین عرضه امروز در تالار صنعتی و متعلق به فولادی هاست چراکه قرار است ۳۸۰ هزار تن مقاطع فولادی را روی تابلو ببرند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J0A

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۳ تن شمش طلا حراج شد
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد