Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی‌توجهی‌ها و بروز موج چهارم، نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می‌دهد، آمریکا گستره تحریم فلزات علیه ایران را افزایش داد، لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بی‌توجهی‌ها و بروز موج چهارم، نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می‌دهد،  آمریکا گستره تحریم فلزات علیه ایران را افزایش داد، لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۷ دی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌توجهی‌ها و بروز موج چهارم، نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می‌دهد

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا نوشت: «‏معاون بهداشتی وزارت ب.د.آ.پ در جلسه ستاد ملی کرونا طوفان بپا کرد. او شواهدی تصویری از قشم و قم ارائه کرد که نشان می‌داد در سفرها، مراسم و تجمعات مذهبی مراعات دستورالعمل‌ها بسیار کاهش یافته‌است. هشدار: بی‌توجهی‌ها و بروز موج چهارم، نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می‌دهد.»

 

ساماندهی کلوب کشورهای تحریمی، آغازی بر پایان سلطه دلار

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا، در توییتی به خبر تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا واکنش نشان داد.

متن توییت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به شرح زیر است:

«آمریکا شمشیر زنگ زده تحریم را رها نمی کند، اما کوبا همچنان استوار خواهد ایستاد، همانطور که ایران، ونزوئلا، روسیه، بلاروس، سوریه، لبنان، یمن، عراق و ... ایستاده اند. ساماندهی کلوب کشورهای تحریم شده، آغازی بر پایان سلطه دلار بر اقتصاد جهان خواهد بود.»

گفتنی است، وزارت خزانه داری آمریکا جمعه شب به بهانه نقض حقوق بشر وزارت کشور کوبا را به فهرست تحریم های این کشور اضافه کرده است.

 

آمریکا گستره تحریم فلزات علیه ایران را افزایش داد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت: برنامه هستهای، موشک های بالستیک و برنامه های نظامی آن تهدید مداومی برای امنیت جهان ایجاد می کند. در راستای پرداختن به این تهدیدها، گستره ی تحریم های وزارت امور خارجه بر فلزات ایران را افزایش می دهم.


پمپئو افزود: امروز، وزارت امور خارجه 15 فلز بخصوص را که در ارتباط با برنامه ی هسته ای، نظامی و موشک های بالستیک از آن استفاده می شود، مشخص می کند. کسانی که دانسته چنین موادی را به ایران انتقال دهند، طبق بند 1245 مقررات آزادی و مقابله با عدم اشاعه تسلیحات هسته ای ایران، قابل تحریم هستند. 


فلزات اعلام شده شامل موارد زیر است:
آلومینیوم 6061-T6
آلومینیوم 6061-O
آلومینیوم 6063-T5
آلومینیوم 7075-O
AlSl 316L
100Cr6
115Crv3
آلومینیوم 6061-F
AlSl 309
AlSl 304
آلومینیوم 6063-T1
آلومینیوم 7075-T6

کاربید رزیرکُنیوم (zcr) س

یلیکات زیرکنیوم ZrsiO2

استیل 4340

روز جمعه نیز آمریکا سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود. دولت ترامپ در روزهای پایانی خود در کاخ سفید تلاش گسترده ای را برای گسترش دایره تحریم ها علیه ایران آغاز کرده است.

 

جراحی ساختار بودجه با کمترین عوارض، علاج بودجه ۱۴۰۰ است

بابک نگاهداری با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه یکی از مواردی است که در هفته‌های اخیر و بالاخص روز‌های اخیر همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفته است، اصلاح ساختار بودجه کشور را یکی از ضروریات مهم برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی کشور عنوان داشت.

وی افزود: بودجه به عنوان نظام مالیه عمومی باید رابطه مناسبی با نظام اقتصادی و بخش واقعی اقتصاد ایجاد کند و همان چشم انداز و اهدافی که در سیاست‌های کلان کشور و اسناد بالادستی تعبیه شده است را هدف قرار دهد. به عبارت دیگر اگر ما بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی سازی اقتصاد و درون‌زایی و برونگری آن هستیم، بایستی این اهداف به خوبی در همه بخش‌های قانون بودجه نیز مستتر باشد. نمی‌شود ما از اقتصاد مردمی و تقویت بنیه اقتصادی، رشد اقتصادی و کمک به تولید، کاهش وابستگی به نفت، اقتصاد دانش‌بنیان، کنترل و هدایت نقدینگی و .... صحبت کنیم، اما بودجه و ساختار آن به گونه‌ای باشد که نه تنها زمینه تحقق این اهداف را میسر نکند بلکه مانعی بر سر راه آن‌ها باشد. مثلا نقدینگی را افزایش دهد، یا وابستگی به نفت را بیشتر کند، یا از تولید داخلی نه تنها حمایت نکند بلکه موجبات واردات بی‌رویه را فراهم آورد؛ بنابراین یکی از ضروریات مهم در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اصلاح ساختار بودجه کشور است که بار‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: البته اصلاح ساختار بودجه و ضرورت اجرای آن، سخن تازه‌ای نیست. شاید نزدیک به دو دهه است که اصلاح ساختار بودجه و ضرورت آن مورد بحث و توافق کارشناسان و مسئولان کشور است. اما به نظر بنده این اتفاق تا امروز به صورت موثر رخ نداده است، زیرا اصلاح ساختار بودجه دارای چند محور اساسی و مهم است که بایستی به صورت یک‌جا و به هم پیوسته در اصلاح ساختار اعمال گردد تا همچون چرخ‌دنده‌های یک ماشین، در کنار هم نتیجه مطلوب را، که همان بهبود شرایط اقتصادی کشور است، نشان دهند. اما تاکنون این نگاه به اصلاح ساختار بودجه یا وجود نداشته و یا در عمل اجرا نشده است.

نگاهداری افزود: «درآمد زایی پایدار»، «هزینه کرد کارا»، «ایجاد ثبات، توسعه و عدالت» و سرانجام «اصلاحات نهادی نظام بودجه ریزی» چهار محور اصلی اصلاح ساختار بودجه هستند که بایستی به صورت یکجا و به هم پیوسته در ساختار بودجه اعمال گردند. به عنوان مثال اگر در اصلاح بودجه «درآمدزایی پایدار» را در نظر بگیریم، اما به «هزینه‌کرد کارا» توجه نکنیم، به هدفی، چون رشد اقتصادی نخواهیم رسید و منابع ما در چرخه‌های معیوب و ناسالم به هدر خواهند رفت. یا اگر «ایجاد ثبات، توسعه و عدالت» مورد توجه قرار نگیرد ما نبایستی چندان به تحقق مستمر «درآمدزایی پایدار» امیدوار باشیم.

 

لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد. در نامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:
«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
 رئیس محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا:
سلام علیکم.
ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار دلها، سردارسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیم خالصانه ترین درودها به ارواح مقدس شهدا، خصوصا شهدای مدافع  سلامت و آرزوی تفوق بر ویروس منحوس کووید۱۹ ، عناوین مهمی را جهت طرح در ستاد ملی کرونا مطرح می نمایم

۱) با توجه به اینکه مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، قطع زنجیره انسانی بوده؛ لزوم بازنگری جدی در دستوالعمل ها و ارایه راهکارهای عملی دقیق امری اجتناب ناپذیر می باشد. در این راستا جهت ساماندهی ارایه خدمات عمومی مانند احراز هویت در سامانه سجام برای سهام عدالت و یا توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای که تجمعات خطرآفرین مردمی را به دنبال داشت، در بسترهای مناسب و  برنامه ریزی متولیان امر در جهت استنکاف از تجمعات مردمی به هر شکل ممکن، گامی بس بلند در تحقق این امر خواهد بود. 
اگرچه اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با سه ماموریت محوری در زمینه های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، به فضل خداوند و به برکت خون پاک و اخلاص بی نظیر این شهید عزیز و همکاری همه جانبه عموم دستگاه ها، با استقبال عمومی و موفقیت های نسبی خوبی مواجه گردید، لذا می توان مدلی عملی را در قالب اصول بهداشتی، با تبیین شیوه نامه های محلی، در ارایه خدمات عمومی و شهروندی، در بطن این طرح طراحی نمود و مسوولیت تبیین و نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه ها، بر عهده وزارتین بهداشت و کشور قرار گیرد. به نظر می رسد این روش می‌تواند برای مداخلات مبتنی بر رویکرد و راهبرد اجتماع محور، کارا و اثربخش باشد .

۲) اتخاذ تدابیر پیشگیرانه وتصمیمات مقتضی جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید از کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای آلوده: 
به نظر می رسد اولین و مهمترین اصل در این خصوص، کنترل دقیق مرزها، اعم از پایانه های مرزی رسمی و غیر رسمی زمینی، دریایی و هوایی و بطور خاص فرودگاه های بین المللی می باشد که فراهم سازی زیر ساخت های لازم جهت تست گسترده و بررسی توالی ژنوم ویروس در شهرهای مرزی و ایجادمکان های استاندارد جهت قرنطینه نمودن بیماران احتمالی، کاملا بدیهی و ضروری می‌باشد.»

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می دهد بی توجهی ها و بروز موج چهارم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اصلاح ساختار بودجه ستاد ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است