Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@10:03:29 GMT

جهان امروز تشنه تربیت دینی و اخلاقی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۰۳۹۶

جهان امروز تشنه تربیت دینی و اخلاقی است

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه باطن تشریح دین تربیت و هدایت انسان ها به سوی رستگاری است، گفت: جهان امروز سخت تشنه تربیت دینی و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۷دی) در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش محصولات ذی قیمت فرهنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کلمه شورا هم از لسان دین تبیین شده و هم در عرف بین الملل امری پذیرفته شده است، گفت: اما مفهوم شورا از منظر دین و عرف بسیار متفاوت است. شورا از دیدگاه عرف بین الملل فقط بر ترجیح نظر و عقیده جمع استوار است اما از منظر دین بر تبادل نظر، استفاده از تجربیات، تحلیل ها به منظور دستیابی به اهداف متعالی تأکید دارد.

 

وی ادامه داد:  رسالت شوراهای آموزش و پرورش با توجه به تعهدات اخلاقی و شرعی آن مبتنی بر احسن القول است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان متشکل از دو بعد جسم و روح است، افزود: هر دو بعد انسان نیازمند تغذیه و خوراک است که از منطقه مجاور خود، با ابزارهای موجود در طبیعت و گوهر وجودی کسب می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دهان و بینی دو منفذی هستند که مسیر تغذیه غذا و هوای انسان را تسهیل می کند، افزود: بدن انسان محصول واردات است. اگر این واردات سالم، سودمند و کافی باشند، بدن سالم می ماند و اگر فاسد، حرام و سمی باشند، بدن بیمار و رنجور خواهد شد.

 

وی در ادامه از لقمه حرام به عنوان سمی مهلک برای بدن یاد کرد و گفت: خداوند حکیم از حواس پنج گانه و اندام های بدن نهادهای نظارتی برای بازرسی و بررسی منابع ورودی قرار داده است که در صورت سمی و مهلک بودن، بلافاصله بدن واکنش نشان می دهد.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تهاجم فرهنگی از نوع سموم خطرناک روحی، روانی و اخلاقی است که در قالب روزنامه فاسد، عکس فاسد، فیلم و منظره فاسد جذب روح شده، امنیت روانی و اخلاقی را به مخاطره می اندازد و انسان را به لبه پرتگاه تباهی می کشاند.

 

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش اخلاقی و انحطاط جامعه را محصول بی اعتنایی به مسائل معنوی برشمرد و گفت: همانگونه که سخن منافق بیماری نفاق می آورد، سخن معلم و عالم دینی دوایی مناسب برای دردهای روحی به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه هدایت انسان در مسیر کمال بالاترین عبادات و داروی درمان همه دردها است، افزود: به وجود آمدن موالید نامشروعی در جهان اسلام نظیر داعش و قتل و غارت ملت های مسلمان محصول به وجود آمدن تفکر انحرافی بوده است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ترویج فساد اخلاقی، اختلاس ها، دزدی ها و سه برابر شدن آمار سقط جنین در جامعه نتیجه دل بستن به لیبرالیسم غربی است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه باطن تشریح دین تربیت و هدایت انسان ها به سوی رستگاری است، گفت: جهان امروز سخت تشنه و نیازمند تربیت دینی و اخلاقی است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تغذیه روح تربیت دینی آموزش و پرورش آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار کرد: شهدای گرانقدر معلم و کارگر در عرصه علم و دانش و کار و تولید در خدمت مردم جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

وی با بیان اینکه آموخته‌های ما مدیون مجاهدت‌های علمی معلمان است، افزود: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌ و تربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشتند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آنها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد