Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصاری گفت: سومین کنگره بین المللی جندی شاپور باستان دزفول (۱۵ تا ۲۰ اسفند) با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

«محمدرضا عصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته (۱۵ تا ۲۰ اسفند) سال جاری سومین کنگره بین المللی جندی شاپور در گستره بین المللی و اطلاع رسانی بین المللی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت کرونا و استفاده از ظرفیت بین المللی این کنگره در سالن شهدای وزارت علوم برگزار می‌شود افزود: علاوه بر حضور مقامات ارشد کشوری، روسای چهار دانشگاه بزرگ دنیا و چندین محقق و دانشمند در سومین کنگره بین المللی شاپور دعوت شده و شرکت خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و پس از ارسال مستندات و مدارک در نوامبر ۲۰۱۷، سازمان جهانی یونسکو فعالیت جندی شاپور باستان به عنوان اولین دانشگاه جهان به قدمت ۱۷۵۰ سال را تایید کرد، در حالی که تا پیش از این تقویم آموزش عالی جهان کمتر از یک هزار سال بود.

 

عصاری با بیان اینکه به گواه مستندات و روایت مورخان بالغ بر ۴۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه جندی شاپور باستان وجود داشته عنوان کرد: بر اساس مستندات در کتاب ها و مقالات بین المللی، اولین نظام نامه آموزشی در حوزه دانشگاهی و نخستین بیمارستان جهان در جندی شاپور باستان بوده، ضمن اینکه نظام آموزشی بالینی پزشکی که امروزه شاهد آن هستیم نیز برگرفته از نظام پزشکی در جندی شاپور باستان است.

 

وی جمع آوری تمامی مستندات قابل دسترسی در دنیا در خصوص جندی شاپور باستان را از جمله اقدامات کنگره قبلی برشمرد و تصریح کرد: در سال ۹۵ بالغ بر ۶۰۰ صفحه از مقالات معتبر خارجی که درخصوص جندی شاپور در دنیا نشر داده شده اند جمع آوری شد، ضمن اینکه برای دومین کنگره نیز سه کتاب دیگر از دانشمندان خارجی در خصوص ابعاد مختلف جندی شاپور که طی سال ها پیش تالیف شده جمع آوری و ترجمه شده اند.

 

رئیس دانشگاه جندش شاپور دزفول به اکتشافات در منطقه باستانی جندی‌شاپور دزفول اشاره کرد و ادامه داد: این اکتشافات به دلیل وجود زمین های معارض و همچنین کشاورزی پیرامون متوقف شده که البته وجود مسائل مالی نیز در این خصوص دخیل بوده و تلاش می شود این مشکلات برطرف شود.

 

وی با تاکید بر معرفی بهتر جندی شاپور نیز یاد آور شد: وجود اولین دانشگاه و نکات پیرامون آن یک افتخار است و این نشان می دهد دزفول یک شهر دانشگاهی است لذا تشکیل تورهایی جهت شناساندن این منطقه باستانی ضروری است.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره جندی جندی شاپور شهرستان دزفول دزفول سومین کنگره بین المللی جندی شاپور باستان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاس شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز _یکشنبهنهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه، دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاس بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاس روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاس شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاس شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پوربهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاس تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاس مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دو هزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود