Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم رحیمی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته تدابیر ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت صیانت از سلامت نیروی کار از طریق تشدید بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار آغاز شده و بازرسی‌های مرتبط با این موضوع نیز توسط بازرسان کار استان انجام شده است.

وی افزود: نظارت درون کارگاهی توسط مجموعه‌های کارفرمایی از طریق خانه‌های بهداشت کارگری، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و مسئولان ایمنی کارگاه‌های کشور در حال انجام است و موضوع رعایت الزامات بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به محیط‌های کاری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: برای مهار کرونا و جلوگیری از ابتلای نیروی کار مولد به کووید.۱۹ دستورالعمل مشاغل با دسته بندی مشخص به شکل توصیه نامه در حرفه‌های مختلف تدوین شده و جهت رعایت و اجرا به واحدهای کارفرمایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه و واحد اقتصادی دارای کد بیمه تامین اجتماعی در استان اردبیل بیان کرد: مقابله با شیوع کرونا در این واحدها به خصوص در ۳۱۲ واحد اقتصادی بالای ۵۰ نفر کارگر در استان در اولویت کاری بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد.

رحیمی همچنین گفت: تمامی بازرسی‌ها با اولویت تعداد نیروی کار انجام شده و رعایت دستورالعمل ایمنی و تبعیت از مقررات ایمنی و دستورات مسئول ایمنی در کارگاه امری ضروری است و کارفرمایان در این زمینه تکلیف نظارتی دارند و برای تامین حفاظت فنی و بهداشت کار، باید وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگران قرار دهند.

وی درباره تامین تجهیزات حفاظت فردی در کارگاه‌ها فعال استان اردبیل نیز اظهار کرد: بازرسان کار با اولویت مقابله با کرونا، نظارت های خود را در کارگاه‌های مشمول افزایش داده و در این راستا کنترل تحویل تجهیزات حفاظت فردی توسط کارفرمایان به کارگران نیز به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها بهداشت محیط کار ویروس کرونا استان اردبیل نیروی کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت محیط کار ویروس کرونا استان اردبیل بهداشت محیط کار ویروس کرونا استان اردبیل نیروی کار اخبار کنکور استان اردبیل نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد