Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسات مختلف نمایندگان مجلس پیرامون آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: نمایندگان مجلس به همراه مسئولان دولتی و دادگستری استان اصفهان در سال‌های گذشته اجازه ندادند که در پالایشگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده شود و این پافشاری برای بقیه صنایع نیز باید ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از سیاست‌های کلان در شهرسازی مانع از تحقق هوای پاک می‌شود، تاکید کرد: با شروع بلندمرتبه‌سازی در یک شهر، انسان‌های بسیاری در یک زمین کوچک محدود می‌شوند و به شکل طبیعی این امر در ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی، مسائل روحی و روانی و هوای ناسالم تأثیر دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پدیده وارونگی در ایام زمستان و هوای سرد تشدید می‌شود به یقین وزش باد و بارش باران در رفع این آلودگی مؤثر است اما لازم است قوانین مصوب درباره کاهش آلودگی نیز اجرا شده و سیاست‌های اشتباه اصلاح شود.

لزوم تغییر سیاست شهرسازی و اصلاح بلندمرتبه‌سازی‌ها

وی با بیان اینکه تا زمانی که سیاست شهرسازی و بلندمرتبه‌سازی اصلاح نشود، اوضاع به همین منوال ادامه دار خواهد بود، تاکید کرد: درواقع نباید شهر را در ارتفاع گسترش داد بلکه باید در طول و عرض گسترش داد و در غیر این صورت مسئولان می‌توانند شهرک‌هایی با فاصله‌های نزدیک برای مدیریت جمعیت طراحی کنند.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: تأثیر صنایع آلاینده بر آلودگی هوا مبتنی بر استفاده از سوخت مازوت و نه گاز است و بر این اساس باید بررسی‌های لازم در این ارتباط انجام شود ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با کاهش آلایندگی وسایل نقلیه از جمله اتوبوس‌ها، کامیون و تریلی انجام شود.

کد خبر 5122844

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین میرزایی مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا مرکز پایش آلودگی هوا ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد بوشهر شهرستان کرج آلودگی هوا زلزله شیوع کرونا اقامه نماز جمعه عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

فرزانه کلاهدوزان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت، چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مشارکت‌کنندگان محصولات با کیفیتی را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و تبدیل آن‌ها به محصولات دانش‌بنیان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برخلاف بعضی نمایشگاه‌ها که تمام وسایل آن‌ها وارداتی است، در این نمایشگاه مهندسی معکوس رخ داده است و واردات نیز به محصولات دانش‌بنیان تبدیل می‌شود.

کلاهدوزان تاکید کرد: تولیدات باید در کشور انجام شود تا بتواند مفید باشد، به‌ویژه اینکه تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌، توان و ظرفیت‌هایی که در این نمایشگاه دیده می‌شود، مدیریت شهری نیز می‌تواند به اجرای این طرح‌ها اعتماد کند؛ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل، دانش بنیان‌ها نسبت به سال گذشته پر قدرت‌تر ظاهر شدند، همچنین تجربه‌های آن‌ها در زمینه پروتوتایپ به ساخت انبوه رسیده بود که اگر به قرارداد منتهی شود، نتیجه مطلوبی خواهد داشت‌.

کد خبر 750312

دیگر خبرها

  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت