Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر عنابستانی سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، با تأکید بر اینکه غربالگری در کشور هیچ وقت  الزامی نبوده و اکنون هم ممنوع نشده است، گفت: وضعیت فعلی غربالگری نه به نفع مادران و نه به سود افزایش جمعیت است و تنها عده‌ای سودجو از آن بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: این کمیسیون به دنبال ساماندهی این وضعیت است و کاملاً احتمال ایجاد حاشیه‌های پیش از موعد از سوی مافیای مالی پشت سر غربالگری را می‌دادیم.

بیشتر بخوانید

خبر حذف بودجه مربوط به غربالگری ارتباطی به کمیسیون تلفیق بودجه ندارد

عنابستانی اظهار کرد: الان در مقام سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده ترجیح می‌دهم بیش از این صحبت نکنم؛ چراکه باید بحث‌های تخصصی مفصلی درباره‌اش انجام داد، در نتیجه زمانی که مسئله مذکور تبدیل به قانون و ابلاغ شود، چنین خواهیم کرد تا تحت تأثیر فضاسازی مافیایی پشت صحنه قرار نگیریم.

مجید انصاری عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که حذف بودجه مربوط به غربالگری از لایحه بودجه سال آینده ارتباطی به کمیسیون تلفیق ندارد.

چهارشنبه هفته گذشته کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک پیام توییتری با تبریک به مادران و پرسنل وزارت بهداشت نوشته بود که «بالاخره با تلاش برخی نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویزهای غیر استاندارد و غیر متقن علمی(که باعث قتل جنین‌ می‌شود) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادر مجبور غربالگری کشتن جنین نیست.» خزعلی پس از مدتی توییت خود را پاک کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعالی خانواده مجلس یازدهم کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده