Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پل مریانج تا چند ماه قبل ثبت ملی هم نشده بود و با پیشنهاد شهرداری مریانج در اولویت قرار گرفت و مردادماه امسال ثبت ملی شد اظهار کرد: بر اساس قوانین آثار و بناهایی که نیازمند مرمت هستند، باید حتما ثبت ملی شوند، بنابراین برنامه‌ای داریم که از محل اعتبارات ملی و استانی کار مرمت این پل را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت آسیاب‌های تاریخی مریانج نیز گفت: این آسیاب‌ها چهار مورد است که دو مورد از آنها سرپاست اما دو مورد اوضاع خوبی ندارد و در حال تخریب است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه قدمت آسیاب‌ها به جنگ جهانی اول برمی‌گردد افزود: تاکنون این اثر ثبت ملی نشده که باید برای ثبت ابتدا در وهله اول در شورای ثبت استان پرونده آنها ارائه و تایید شود و سپس به وزارتخانه ارسال شود و بعد از تصویب، با تخصیص اعتبار مرمت شود.

وی با بیان اینکه پیگیر تعیین مالکیت آسیاب‌ها هستیم یادآور شد: به دنبال این هستیم که با هماهنگی اهالی منطقه این کار انجام شود و با مالک ارتباط داشته باشیم زیرا آسیاب‌های خوبی است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه احتمالاً اوایل سال آینده این اثر ثبت ملی شود یادآور شد: باید بتوانیم در کنار ثبت این آسیاب‌ها، قابلیت آنها را مانند فعال کردن آسیاب‌ها معرفی کنیم تا کاربرد گردشگری داشته باشد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: عمارت گلستان در مریانج که قدمت آن به دوره پهلوی اول برمی‌گردد، بنای تاریخی است که پرونده آن در شورای عالی ثبت وزارتخانه در حال ثبت است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: عمارت گلستان مریانج مجید جهانگیری رئیس میراث فرهنگی همدان آسیاب های تاریخی ثبت ملی آسیاب ها ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم

به گزارش "ورزش سه"، جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای یوونتوس، بار دیگر در مصاحبه اخیر خود اعتراف کرد که در گذشته نزدیک بود به آاس رم ملحق شود.

بوفون در مصاحبه با لارپوبلیکا به این موضوع اشاره کرد که چگونه بین او و جالوروسی ارتباطی برقرار شد که در نهایت نتیجه نداد: «در سال 2001 وقتی بازیکن پارما بودم، تقریباً چیزی تا انتقال به رم فاصله نداشتم ولی به خاطر یکسری جزئیات انتقال نهایی نشد. من در نهایت به یوونتوس رفتم. همچنین وقتی جام‌های جهانی 2006 و 2010 تمام شد، می‌توانستم به هر تیمی بروم. در سال 2007 حداقل دو تیم ایتالیایی من را می‌خواستند و در سال 2011 دوباره در راه رم بودم، زیرا در یوونتوس مشکلاتی داشتم. مونتالی به من زنگ زد و از او خوشم آمد. اما سپس کونته مربی یوونتوس از من خواست که بمانم.»

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • (ویدیو) بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ نفر مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج