Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دفاع فرانسه، نزدیک به ۲۸۰۰ نظامی فرانسوی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹میلادی، از جمله  ۲۳۱ نفر در سال ۲۰۱۹  دچار آسیب های روحی و روانی شدند و در مراکز توانبخشی تحت درمان هستند.

به نوشته روزنامه اوئست فرانس؛ ارو گراندژان، سخنگوی وزارت امور خارجه طی یک نشست مطبوعاتی گفت: افزون بر آمار ارائه شده از سوی وزارت دفاع فرانسه، ۵۸۹ نفر از جمله ۴۲ نفر در سال ۲۰۱۹، طی  ۱۰سال توسط سلاح گرم یا مواد منفجره جراحت های جسمی دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه فرانسوی به نقل از پزشک ارشد و مشاور رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: سربازان آسیب دیده روانی غیر از روند مراقبت های بهداشتی-درمانی، به حمایت های بیشتری نیازمندند.

اوئست فرانس افزود: ترس، شوک روانی و از دست دادن علائم هوشیاری حین درگیری های نظامی صدمات روانی هستند که می تواند منجر به استرس و اختلالات روانی پساحادثه شده که به صورت اضطراب، افسردگی و دشواری تمرکز بر انجام کارهای روزمره آشکار می شود.

شایع ترین بیماری روانی ناشی از حضور در صحنه های جنگ، اختلال روانی پسا آسیب (PTSD) نام دارد. کهنه سربازان، نظامیان یا حتی غیرنظامیانی که برای مدت طولانی در معرض جنگ و خشونت قرار می گیرند به این نوع اختلال روحی و روانی مبتلا می گردند. این افراد به طور ناخودآگاه و به کرات صحنه های شوک آور قبلی را در ذهن خویش مرور می نمایند که در این حالت عمل یا احساس فرد به گونه ای است که گویی رویداد مورد نظر در حال تکرار شدن است، و یا ممکن است فرد از مواجه شدن با محرک هایی که به نوعی با آسیب رابطه دارند به طور پایدار اجتناب ورزد. از دست دادن عزیزان، خانواده، دوستان، بمباران و گلوله باران خانه و سرپناه زندگی و مشاهده صحنه های مرگ و کشتار خاطرات تلخی است که به سختی در ذهن این افراد مرور می شود.

کاهش قابل ملاحظه علاقه یا مشارکت در فعالیت های مهم، احساس کسلی یا بیزاری از دیگران، و ... از دیگر علائم این اختلال محسوب می شود. گاه ممکن است فرد نشانه های پایدار اضطراب یا انگیختگی فزاینده داشته باشد که قبل از آسیب وجود نداشته است. نشانه هایی از قبیل اشکال در خواب رفتن یا تداوم خواب، تحریک پذیری یا طغیان های خشم، اشکال در تمرکز، گوش به زنگ بودن، تشدید واکنش از جا پریدن است.

برچسب‌ها فرانسه جنگ اختلال استرس پس از حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه جنگ اختلال استرس پس از حادثه فرانسه جنگ اختلال استرس پس از حادثه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاس هرناندز رباط پاره کرد

مدافع پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال فرانسه به خاطر آسیب دیدگی در دیدار برابر بوروسیا دورتموند تا زمستان نمی تواند به میدان برود. 

همچنانکه پیش بینی می‌شد آسیب دیدگی لوکاس هرناندز جدی است.

این بازیکن سرشناس فرانسوی در دیدار پاری سن ژرمن برابر بوروسیا دورتموند به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد، اما به علت مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد.

به نوشته اسپورت و رسانه‌های فرانسوی آسیب دیدگی هرناندز از ناحیه رباط صلیبی است و به این ترتیب او تا پایان سال ۲۰۲۴ نمی‌تواند به میدان رود تا نه تنها پاری سن ژرمن در ادامه لیگ قهرمانان اروپا بلکه تیم ملی فوتبال فرانسه یکی از بازیکنان کلیدی خود را در یورو از دست دهد.

جدال رفت پاری سن ژرمن و بوروسیا دورتموند با یک گل به سود نماینده آلمان به پایان رسید تا پاریسی‌ها کار سختی در بازی برگشت داشته باشند.

منبع: ایسنا

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • لوکاس هرناندز رباط پاره کرد
  • غیبت لوکاس هرناندز در یورو 2024؛ دوری 6 الی 7 ماهه بازیکن فرانسوی از میادین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین