Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:38:18 GMT

بازگشایی مدارس تا فروردین‌ماه به صلاح نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۷۹۲

بازگشایی مدارس تا فروردین‌ماه به صلاح نیست

به گزارش خبرنگار مهر پیمان نامدار ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که در سالن شهید امامی برگزار شد اظهار کرد: با همدلی و وفاقی که بین مردم شکل گرفته در پایان پیک سوم هستیم اما اگر بی‌دقتی کنیم و شرایط را به‌یک‌باره رها کنیم باز شاهد اتفاقات تلخ خواهیم بود.

وی افزود: در کل جهان علی‌رغم روند نزولی بیماری در کشورمان، شاهد کاهش بیماری نیستیم و حتی در انگلیس اعلام شد که تخت‌های بیمارستان‌ها کامل پرشده و جایی برای بیماران جدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه با شروع توزیع واکسن در کشور بدون شک به دلیل سن بالای جمعیت، استان قزوین میزان بیشتری از واکسن را دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود واکسن مشترک ایران و کوبا نیز تا اردیبهشت به دست ما خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از هفته‌ای حدود ۶۰ فوتی در هفته‌های پایانی آبان به هفته‌ای ۱۳ فوتی رسیده‌ایم و این امر بسیار خوب است، بیان کرد: نگران بازگشایی‌های بی‌محابا هستیم و از سویی مسافرت‌ها دوباره شکل عادی به خود گرفته که این نیز خود زنگ خطر است.

نامدار ادامه داد: بازگشایی مدارس یکی از دغدغه‌های ما است و این بازگشایی‌ها فقط به رفت‌وآمد دانش آموزان محدود نمی‌شود و خانواده‌ها و مشاغل وابسته نیز درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تا فروردین به صلاح نیست، عنوان کرد: نظر دانشگاه بر این است تا حد ممکن در شهر زرد مدارس اصلاً باز نشود و در شهرهای آبی هم تمایل داریم مدارس با حداقل جمعیت و به‌صورت اختیاری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تأکید کرد: حفظ ممنوعیت ۹ تا ۴ صبح مطالبه جدی ما است و امیدواریم این امر همچنان استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: در باب برگزاری مراسم، آنچه مسلم است برگزاری مراسم به‌شدت خطرناک است و در اکثر همه‌گیری‌ها شاهد شکل‌گیری یک مراسم بوده‌ایم.

نامدار اضافه کرد: در حال حاضر ۴ شهرستان آبی و دو شهرستان زرد داریم و نیاز است که تغییر رنگ به معنای عادی گرفتن شرایط نباشد و رعایت نشدن مسائل بهداشتی به ضرر همه مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۵ نفر در آی سی یو بستری هستند که متأسفانه حال ۲۳ نفر از آن‌ها بدحال است تصریح کرد: در حال حاضر بیماری منتظر تخت ای سی یو نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی و تشکیل کار قرارگاهی یکی از ابتکارات خوب کشور بود و به ما اثبات شد که تشکیل تیم حمایت و نظارتی، رهگیری و مراقبت در منزل نقش مهمی در کاهش بیماری دارد.

کد خبر 5123506

منبع: مهر

کلیدواژه: پیمان نامدار دانشگاه علوم پزشکی قزوین ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین محدودیت های کرونایی بازگشایی مدارس ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بوشهر شهرکرد کرمانشاه آلودگی هوا شهرستان کرج شیوع کرونا زلزله اقامه نماز جمعه عکس استانها استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین میش‌مست اظهار کرد: دیشب مسیر جاده‌ای شهر «بار» در نیشابور به دلیل سیلاب مسدود شده بود که این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رییس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر سبزوار - شاهرود نیز دیشب گل و لای سطح جاده را گرفته بود و در این مسیر کندی حرکت وجود داشت که این جاده هم پاکسازی شد.

وی ادامه داد: دیروز ۶ فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۲ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

میش‌مست افزود: اکنون ترافیک در مسیر مشهد- چناران پرحجم و در سایر جاده‌های استان عادی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • محور بندر امام آبادان بازگشایی شد