Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-05@15:54:50 GMT

تکمیل پروژه روشنایی هلی‌دک سکوهای لاوان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۸۳۱

تکمیل پروژه روشنایی هلی‌دک سکوهای لاوان

پروژه روشنایی هلی‌دک سکوهای منطقه لاوان با تلاش همکاران متخصص واحد نوسازی و تعمیرات سکوها و حمایت و پشتیبانی رؤسای منطقه با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در راستای استانداردسازی و اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری برای هلی‌دک سکوهای منطقه لاوان، پیگیری‌های لازم از سال ۹۵ برای رفع نواقص و تهیه ملزومات روشنایی با مطالعه گزارش‌های شرکت مشاور، همچنین مطالعه استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری و استانداردهای جهانی مرتبط، انجام و موارد مورد نیاز مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی داخل کشور، ابتدا استعلام‌های لازم از طریق شرکت‌های سازنده داخلی اقلام روشنایی صورت پذیرفت، اما به‌دلیل ویژه بودن این اقلام از لحاظ فنی، محل استفاده و الزام به گرفتن تأییدیه‌های ضدگاز و تأییدیه‌های سازمان‌های هواپیمایی برای این محصولات، پس از دریافت پاسخ استعلام‌های مورد نیاز مشخص شد که هیچ‌یک از سازندگان داخلی محصولی در این زمینه تولید نمی‌کنند.

بنابراین فراخوان از سازندگان خارجی با وجود مشکلات فراوان ناشی از وجود تحریم‌ها، انجام و در سال ۹۶ هم‌زمان با تهیه شناسنامه‌ای تحت عنوان رفع نواقص هلی‌دک‌های سکوهای بهره‌برداری منطقه لاوان، درخواست‌های خرید ملزومات روشنایی نیز صادر و با پیگیری‌های مکرر انجام‌شده و پس از طی مراحل اداری خرید، اقلام مورد نیاز در سال ۹۸ خریداری و پس از رفع موارد ابهام و مغایرت‌ها، در سال ۹۹ آماده نصب شد. در ادامه با استفاده از توان واحد تعمیرات سکوها، کارهای تعمیراتی در حداقل زمان ممکن انجام شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷

تین نیوز

دولت ازبکستان از تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از تکمیل پروژه کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آریانا افغانستان، «جسوربِک چورییف» در جریان برگزاری سومین مجمع سرمایه گذاری بین المللی تاشکند گفت: این پروژه به اتصال ریلی سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک شایانی خواهد کرد. حمل و نقل ریلی نقش بسیار مهمی در ساخت کریدور حمل و نقل اوراسیا ایفا می کند. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی از این طریق به بنادر حاشیه اقیانوس هند دسترسی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در صورت تکمیل این پروژه ریلی، زمان حمل بار میان ازبکستان و اقیانوس هند از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد در هزینه های حمل بار بین دو نقطه یاد شده صرفه جویی خواهد شد.

طرح کریدور ترانس افغان نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ازبکستان مطرح شد. این کریدور از منطقه مرزی ترمز در جنوب ازبکستان آغاز شده و با عبور از شهرهای مزارشریف و کابل راهی پاکستان خواهد شد. تاکنون، کشورهای قزاقستان و روسیه نیز از موافقت خود برای پیوستن به این کریدور ریلی خبر داده اند. بخشی از هزینه های سنگین ساخت این کریدور ریلی نیز از طریق سرمایه گذاری یه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود