Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:46:51 GMT

۱۰ هزار تن برنج امسال صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۲۱۹

۱۰ هزار تن برنج امسال صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری بعدازظهر شنبه در حاشیه اعطای مجوزدفترگمرک درمرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل در گفتگو با خبرنگاران گفت، فقط ۵۸ تن از این مقدار برنج صادرشده از مازندران بوده که با توجه به ظرفیت های بالای تولید برنج دراستان باید توجه ویژه به زیرساخت های صادراتی آن نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گمرک این آمادگی وکمک را با توجه به ارزش افزوده بالایی که برنج دارد، خواهد داشت تا صادرات این محصول پرتقاضا درکشور نیز رونق صادراتی بیشتری بگیرد.

گمرک درخواست کننده واردات برنج نیست

معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران با بیان اینکه درواردات برنج به کشور، گمرک برای واردات برنج یا کالای دیگری درخواست کننده نیست، تصریح کرد، درحوزه برنج، سیاستهای اصلی را وزارت جهادکشاورزی درتولید ومیزان آن برعهده دارد و زمانی که مجوزها برای واردات این محصول با توجه به نیازکشور صادرشود، گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام می کند.

ذاکری اضافه کرد، که برنج به عنوان کالای رسوبی نیست وپس از اعطای مجوز واردات وتخلیه درانبارهای گمرک بلافاصله ترخیص آن برای عرضه دربازار صادرمی شود.

ترخیص کالاهای انبارشده ازگمرک سرعت گرفت

معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران درپاسخ به پرسش خبرنگارمهر مبنی برترخیص کالا اومواداولیه برخی واحدهای تولیدی که درانبارهای گمرک دپو شده بود، درچه وضعیتی قرار دارد، گفت، که از چند ماه گذشته اون همتی که برمحوریت دولت بوده ودستگاه هایی که باید مجوز صادرمی کردند، اکنون روند مطلوبی دارد و درمقایسه با ماه های گذشته ترخیص کالا از گمرکات کشوربا سرعت خوبی درحال انجام است.

ذاکری همچنین درخصوص اختصاص اعتبار وزمان افتتاح ساختمان جدید اداره گمرک وپایانه صادراتی شهرستان آمل نیزگفت، شهرستان آمل یکی از قطب های مهم صادراتی مازندران است که سالانه حدود ۷۰ درصد کل صادرات این استان ازشهرستان آمل انجام می شود.

وی افزود: با تامین زمین مورد نیاز درشهرک صنعتی امامزاده عبداله شهرستان آمل وبا حضور وزیراقتصاد ودارایی ساخت گمرک آمل شروع شده و ۱۸۰ میلیون تومان نیز برای طراحی وساخت اولیه آن اعتبار اختصاص داده شده است.

وی یادآورشد، که اعتبارتکمیلی گمرک آمل درسال آینده نیز دیده شده وبه طور یقین درسال ۱۴۰۰ گمرک آمل درساختمان جدید راه اندازی وبهره برداری خواهد شد.

کد خبر 5123542

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک برنج ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج آلودگی هوا شیوع کرونا زلزله اقامه نماز جمعه عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت های دانش بنیان صادراتی را برگزار می کند.

این رویداد برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین المللی شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست های این شرکت ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت های دانش بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه بندی های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی