Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از افتتاح مدرسه تولید احسان در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری رویداد افتتاح مدرسه تولید در شهرستان دلگان گفت: امروز در شهرستان دلگان شاهد حضور گروه‌های جهادی متعدد هستیم و الحمدالله این موضوع در چند سال اخیر پررنگ‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در مجموعه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دو موضوع اصلی را در سفر امروز پیگیری کردیم. موضوع اول رسیدگی به اقشار کم‌برخوردار بود که در قالب بسته‌های معیشتی و با توزیع ۴ هزار بسته معیشتی انجام گرفت. همچنین با توجه به لزوم مقابله با کرونا ۲ هزار بستۀ بهداشتی توزیع شد و ۲ هزار بسته کمک آموزشی هم در بخش حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل بنیاد احسان خاطر نشان کرد: بخش دوم سفر ما مرتبط با تمرکز بر مسائل آموزشی بود. با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از مناطق مستعد از نظر نیروی نیروی انسانی است، متاسفانه تا به امروز از پتانسیل‌های علمی آن به خوبی استفاده نشده است. تمرکز مجموعه بنیاد احسان بر روی یک الگوی ویژه در حوزه آموزشی به نام مدرسه تولید است. با این طرح می‌توانیم این خلأ که در بحث آموزشی وجود دارد را با پیوست مهارتی در مناطق محروم از میان برداریم.
سعید سلیمانی در ادامه گفت: این مسئله به خصوص در مناطق مستعدی مانند شهرستان دلگان که منطقه پرباری از جهت محصولات کشاورزی و دامداری به شمار می‌آید، حائز اهمیت است. در همین راستا، امروز با افتتاح اولین مدرسه تولید در شهرستان دلگان با مدلی که مطرح شد و بر پایه الگوی مهارت افزایی، به دنبال گسترش این موضوع در سال آینده و در سایر مناطق محروم دارای محصول پایه کشاورزی هستیم و این مهم تا پایان سال ان شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.
سلیمانی در پایان افزود: همچنین در راستای تمرکز بر توانمندسازی و دانش افزایی معلمان منطقه و همچنین تداوم مباحث مرتبط با تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی که یکی از اولویت‌های ما در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، از امروز در قالب یک تفاهم‌نامه با ادارۀ آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی، انشاالله شروع فرایند دانش افزایی معلمان منطقه را در دستور کار قرار خواهیم داد.
گفتنی است که مدرسه تولید یا به عبارتی دیگر مدرسه کسب و کار یک پلتفرم آموزشی نوین بر پایه تولید و فرآوری محصولات و ارایه خدمات است که ضمن دربرگیری ویژگی‌های عمومی یک مدرسه یا هنرستان، هدف اصلی آن آموزش افراد برای یادگیری، راه اندازی و توسعه کسب و کار مبتنی بر تولید و خدمات زیست‌بوم همان منطقه است. این گونه مدارس به عنوان اولین نمونه کشوری در راستای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغالزایی و تلاش در جهت کاهش بازماندگان از تحصیل، به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت ۳ هکتار به اجرا در خواهد آمد.
همچنین در حاشیه سفر مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان سیستان و بلوچستان، ۴ هزار بسته اقلام معیشتی و ۲ هزار بسته آموزشی مشق احسان در بین اقشار کم‌برخوردار شهرستان دلگان توزیع گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرستان دلگان مدرسه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان سیستان و بلوچستان شهرستان دلگان مدرسه تولید هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی در ۱۶ مدرسه کشور در دست اجرا است که از این تعداد، هفت نیروگاه در استان‌های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در دبیرستان خیرساز زیرک پردیسان قم که مجهز به این فناوری شده است، گفت: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد درآمد پایدار و صرفه‌جویی در هزینه‌های مدارس، سبب افزایش خودآگاهی و تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، اختیار کسب درآمد اختصاصی برای همه مدارس از مسیر‌هایی مانند تولید انرژی پاک توسط سلول‌های خورشیدی یا تعبیه فضای تجاری در نظر گرفته شده تا هر مدرسه بتواند اقتصاد خود را پیش ببرد.

حمیدرضا خان محمدی یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است و در یک برنامه کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه‌های متولی، ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر ۵۶ طرح نیروگاه خورشیدی در سطح کشور در حال اجراست، گفت: تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی ۱۱ مدرسه در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات به مرحله اجرا رسیده‌اند که از این تعداد نیروگاه‌های پنج مدرسه با مجموع ظرفیت مجموع ۱۰۰ کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی و استفاده از فضای مدارس در این امر، با خیرین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد مذاکره شده‌ایم تا این موضوع در همه مدارس جدیدالاحداث محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تولید هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ گرم از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری و سبب صرفه جویی ۰.۲۷ مترمکعب مصرف گاز طبیعی و ۰.۲۲ لیتر مصرف آب می‌شود.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این نیروگاه، آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در پردیسان قم برگزار شد. این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین استاندارد‌های روز ساخته شده و دارای ۱۸ کلاس درس و مجهز به سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی پاک خورشیدی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر