Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در ویدیو کنفرانسی با «جانگ یه سویی» رئیس کمیسیون روابط خارجی کنگره ملی خلق ⁧‫چین، ‬⁩ راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی و ایجاد مکانیسم مشترک پارلمانی بین ⁧‫ایران‬⁩ و چین را بررسی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیتی نوشت: ‌گنگره خلق چین و مجلس شورای اسلامی می توانند نقش بسزایی در توسعه روابط دو کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در چین در این دیدار ضمن تبریک سال نو چینی ابراز امیدواری کرد سال جدید برای مردم چین و همه مردم جهان سالی خوب وپر بار باشد.

وی گفت: مقامات پارلمانی ایران آمادگی دارند با توجه به شرایط کرونا، به صورت وبینار با هم گفت و گو داشته باشند و کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم علاقه‌مند است با کنگره خلق چین همکاری کند.

کشاورز زاده با اشاره به حمایت ایران از تصویب قانون هنگ کنگ گفت: ایران و چین با تهدیدات مشترکی مواجه هستند و ما آماده هستیم روابط پارلمان‌های دو کشور را ارتقا دهیم.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با بیان اینکه تدوین یک برنامه همکاری پارلمانی بین دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است گفت ایران آماده است تا با تشکیل مکانیسم مشترک بین دو کشور همکاری نزدیک بین کمیسیون های مختلف پارلمانی از جمله اقتصادی ،عمرانی ،بهداشتی و کشاورزی افزایش یابد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی کنگره خلق چین هم در این دیدار با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران گفت روابط راهبردی ایران و چین دستاورد بسیار خوب سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ایران بود.

به گزارش ایرنا، «جانگ یه سویی» گفت: مدت ها است که تحریم‌های آمریکا به  همکاری ایران و چین ضربه سنگینی وارد کرده، اما چین این مشکلات را کم اثر کرده است.

سال جاری میلادی پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین ایران و چین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی، با تبیین ظرفیت‌های همکاری هرمزگان از گسترش روابط با چین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در دیدار با چای‌لی، مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است. 

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی، افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه بصورت ملموس مشاهده کنند. 

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجوددارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

دوستی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی - معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، گفت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی - معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم. 

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان، گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ایم در این جزایر با سرمایه‌گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود. 

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد. 

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می زنیم و با غربی ها شطرنج بازی می کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه‌گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص عمل کنیم.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم