Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – این روزها مردم استان گلستان نیز در سوگ بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) نشسته‌اند و هرچند شیوع ویروس کرونا مانعی برای برگزاری باشکوه مراسمات شده اما فضای مجازی رنگ و بوی فاطمی گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، این روزها مردم شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان مانند همه جای ایران اسلامی در غم شهادت حضرت زهرا (س) در سوگ و ماتم نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیعه و سنی، فارس و ترکمن هیچ فرقی نمی‌کند، ارادت به مادر سادات زبان و مذهب نمی‌شناسد و برای همین است که ترکمن‌ها نیز محبت ویژه‌ای به حضرت زهرا (س) دارند.

هر چند شیوع ویروس کرونا همه شئون زندگی فردی و اجتماعی تا برگزاری مراسم  و مناسبت‌های ملی و مذهبی را تحت تأثیر قرار داده است اما با سیاهپوش شدن شهرها، همه جا رنگ و بوی فاطمیه گرفته است.

وجود فضای مجازی در این روزهای کرونایی و استفاده از محتواهای مناسب آن، یک غنیمت ارزشمند است. در ایام فاطمیه هم مانند ماه رمضان و محرم بسیاری از سخنرانی‌ها و عزادارای‌ها از طریق صفحه‌های مجازی قابل دسترسی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به برنامه‌ریزی‌هایی که در این باره شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: 25 نفر از مبلغان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن مقدس و جای‌جای استان حضور می‌یابند و به تبیین معارف فاطمی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی، مشاوره خانواده و جوانان می‌پردازد.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: براساس وضعیت شیوع کرونا در استان برای اعزام مبلغان اقدام شده و با توجه به این الزامات در مناطق هشدار، مبلغان در فضای مجازی به شبهات و سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

سردار قاسم سلیمانی چگونه عزاداری فاطمیه برگزار می‌کرد؟گرامیداشت ایام فاطمیه توسط گردان دوم امام حسین(ع) سپاه استان قزوین برگزار شد + تصویرمنبر مجازی شیخ حسین انصاریان در فاطمیه دوم از امشب آغاز می‌شود

وی همچنین بیان داشت: در کنار اعزام مبلغ، توزیع کمک‌های مومنانه و استمرار آن به همراه طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و دیگر اقلام در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: نمایشگاه و مسابقات فرهنگی نیز در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیش بینی شده که از طریق سایت این اداره کل اطلاع رسانی می‌شود.

امسال با توجه به شرایط کرونا مراسم‌ها بیشتر از طریق فضای مجازی دنبال  و در مکان‌های مذهبی هم با تعداد محدودی از عزاداران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در همین زمینه گفت: با توجه به شرایط کرونایی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های فاطمیه به شورای هیئت‌های مذهبی اطلاع‌رسانی کرده تا برگزاری این مراسم‌ها با مشورت ستاد کرونای هر شهرستان انجام شود.

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد با تاکید بر ممنوعیت برگزاری دسته‌روی در سطح استان افزود: برگزاری مراسم عزاداری با جمعیت محدود در سطح گلستان قابل اجراست.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر