Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@16:40:06 GMT

جلد دوم «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۸۷۲

جلد دوم «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» منتشر شد

جلد دوم کتاب «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» به همت واحد پژوهش‌های کاربردی معاونت برون‌مرزی صدا و سیما منتشر شد. 

به گزارش ایسنا، جلد دوم این کتاب با پیش‌گفتاری از  پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صدا و سیما و با قلم ولی کوزه‌گر کالجی، حسن عابدینی، الهام عابدینی، بهنام خسروی و برهان حشمتی، تحت نظارت علمی دکتر احمد کاظمی و با ویرایش ادبی محمد روحی در ۱۷۰ صفحه چاپ شده و به رسانه‌های برون‌مرزی کشورهای روسیه، انگلستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی این کتاب عنوان شده است:  «حمایت‌های مالی، فنی، سیاسی و حقوقی دولت‌ها و مجالس قانونگذار آن‌ها از فعالیت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی کشور خود»، «اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه»، «ساختار سازمانی شبکه‌های برون‌مرزی کشورهای فوق‌الذکر و شیوه‌های انتقال پیام» و «میزان بهره‌برداری از رسانه‌های نوین و فضای مجازی در رسانه‌های برون‌مرزی رقیب» مطالبی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.


در جلد اول کتاب «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» رسانه‌های برون‌مرزی هفت کشور آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی مورد واکاوی و تحقیق قرار گرفته بود.

واکاوی فعالیت‌های رسانه‌های برون‌مرزی در کشورهای جهان که در این دو جلد کتاب به آن‌ها پرداخته شده است، نشان می‌دهد که رسانه‌های برون‌مرزی ضمن این‌که زبان گویای دیپلماسی عمومی کشورشان هستند، ولی در اغلب موارد مواضعی قاطع‌تر از دیپلماسی رسمی دارند. همچنین این رسانه‌ها  توجه ویژه‌ای نیز به جذب مخاطب از طریق ساخت سریال‌های فاخر، مستندهای دارای درجه کیفی «الف»، بهره‌گیری از همه روش‌های نوین پخش، ترویج زبان کشور مبدا، تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و معرفی ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن آن کشور دارند.
 
دانشجویان و علاقه‌مندان به موضوعات پژوهشی در حوزه رسانه برای دسترسی آسان‌تر به هر دو جلد کتاب «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» و سایر عناوین پژوهشی مرتبط می‌توانند به آدرس http://imrl.arc.irib.ir و نیز سایت پژوهش‌های کاربردی معاونت برون‌مرزی به آدرس http://arc.irib.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رسانه های برون مرزی در جهان رسانه های برون مرزی در جهان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!

طرفداری | رسانه رسمی باشگاه استقلال واکنشی چند دقیقه‌ای به تغییر در رأس این باشگاه داشت.

بعد از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، خبر برکناری علی خطیر از پست مدیرعاملی باشگاه آبی‌پوش پایتخت در برخی رسانه‌ها منتشر شد. جواد نکونام هم در گفت‌وگویی از این موضوع اظهار خوشحالی کرد و تصمیم مالک جدید باشگاه را درست دانست.

نکته جالب، سکوت رسانه رسمی باشگاه استقلال در این خصوص بود، تا اینکه بالاخره خبر کنار گذاشته شدن خطیر و انتخاب فرشید سمیعی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال در کانال این باشگاه منتشر شد. البته این پست تنها چند دقیقه دوام داشت و چند دقیقه بعد از روی کانال استقلال پاک شد!

متنی که در کانال منتشر شد به شرح زیر بود:

هیات مدیره باشگاه استقلال در مورخه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور آقایان مهدی افضلی رییس، فرشید سمیعی نایب رییس و مهدی حیدرزاده عضو هیات مدیره  تشکیل جلسه داده و تصمیم به اتمام همکاری با علی خطیر (مدیرعامل) گرفتند. در پایان این جلسه فرشید سمیعی از سوی هیات مدیره به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب گردیدند. باشگاه استقلال از زحمات آقای علی خطیر در طول مدت مدیریتشان نهایت تشکر را دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر
  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود