Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشریه انگلیسی «گاردین» با انتشار این مطلب گزارش داد: مایک پمپئو در اقدامی «حوثی» های یمن را بعنوان یک گروه تروریستی خارجی عنوان کرد که مقامات سازمان ملل پیش بینی می کنند این موضوع سبب  می شود که از این اقدام، یمن وارد قحطی بی سابقه ای خواهد شد که طی ۴۰ سال گذشته نظیر آن دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین افزود: با تروریستی خواندن حوثی های یمن از سوی مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، حال ارسال هرگونه کمک های غذایی و بشردوستانه به این کشور مسدود خواهد شد.

بنابراین گزارش «مارک لوکاک» (Mark Lowcock) دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی های بشردوستانه ضمن هشدار دراین زمینه خواستار برگرداندن این تصمیم وزارت خارجه دولت ترامپ شدو ابراز نگرانی که با این اقدام پمپئو هزینه مواد غذایی در یمن بیش از ۴۰۰درصد برسد و افزود که هم اکنون تجار یمنی به دلیل بالا بودن میزان خطر، از تامین مواد غذایی به این کشور کنار کشیده اند.

لوکاک پنجشنبه گذشته دراین باره گفت: این اقدام باعث هجوم خانواده های یمنی به فروشگاه های مواد غذایی خواهد شد و آنها در این هراس خواهد انداخت که دیگر ذخیره غذایی در کشور نخواهد بود، یمن هم اکنون ۹۰ درصد از واردات غذایی خود را ازمجاری تجاری و کالا برگ هایی که با آن مبادرت به واردات  مواد غذایی می کنند صورت می گیرد، این اقدام وزارت خارجه دولت ترامپ منجر خواهد شد تا نتوان سیستمی را جایگزین این روش کرد.

گاردین نوشت:اقدام پمپئو در اتخاذ چنین سیاستی در قبال یمن باعث اعتراض نهادهای بشردوستانه و نگرانی سازمان های «NGO» شده است که ارسال مواد غذایی و دیگر کمک های بشردوستان به یمن را برای آنها ناممکن سازد.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که  « دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل پنجشنبه گذشته  با یادآوری وضعیت کشور فقیر و جنگ زده یمن و نیاز به کمک های بشردوستانه در باره پیامد تروریست خواندن جنبش انصارالله هشدار داد و گفت: تروریست خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا به منزله اعدام صدها هزار یمنی است.

وزارت امور خارجه روز ۲۲ دی ماه اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو اخبار کنکور مایک پمپئو مواد غذایی سازمان ملل خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد