Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فتح الله ابوعلی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز افزود:برنامه‌هایی برای توسعه تولیدات شیلات در خوزستان تدوین شده و طبق برنامه ، پرورش متراکم ماهی در قالب هشت سایت در مناطق اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان، دزفول و اندیمشک هدف‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با راه اندازی هرکدام از هشت مجموعه پرورش ماهی به ظرفیت ۱۰هزار تن در سال ، تولید ماهیان پرورشی در خوزستان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت:مطالعه احداث این هشت مجموعه پرورش ماهی که زیرساخت آنها از سوی شیلات مهیا می‌شود انجام شده است.
ابوعلی بیان کرد:خوزستان با تولید سالانه حدود ۷۰هزار تن ماهی گرمابی رتبه نخست آبزی پروری در کشور  را دارد و با توجه به پتانسیل‌ها  و ظرفیت‌های ارزشمند استان، توسعه پایدار آبزی پروری جزو اولویت‌های شیلات خوزستان است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود:با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی از همه ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن پروژه‌های نیمه تمام شیلات در خوزستان تا پایان سال استفاده می‌ شود.
وی افزود: برنامه‌های خوبی برای حفظ اشتغال موجود در دریا، بازسازی ذخایر دریایی، احداث بنادر صیادی و لایروبی آنان در نظر گرفته شده است که با مشارکت مسوولان محلی، جامعه صیادی و سازمان شیلات ایران این امر محقق خواهد شد.

ابوعلی افزود: راهبرد سازمان شیلات توسعه آبزی پروری در مناطق مستعد و  کاهش فشار به منابع و ذخایر آبزیان دریایی است.پارسال حدود ۴۹هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد که هر سال به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، میزان صید دریایی کاهش می‌یابد.

توقف صادرات آبزیان پرورشی ازمرزهای چذابه و شلمچه
مدیرکل شیلات خوزستان توقف صادرات آبزیان پرورشی از مرزهای چذابه و شلمچه در یک سال اخیر و گرانی نهاده‌های آبزی را مهمترین چالش آبزی پروران خوزستانی بیان کرد.
مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت:صادرات آبزیان پرورشی استان همزمان با شیوع ویروس کرونا متوقف شد ولی با وجود بازگشایی مرزهای چذابه و شلمچه ، صادرات آبزیان از سوی عراق متوقف و مسکوت ماند  و به رغم پیگیری‌های مسوولان محلی و اتاق بازرگانی اهواز هنوز گره صادرات آبزیان از مرزهای تجاری خوزستان باز نشده است.
پارسال حدود ۳۰هزار تن آبزیان پرورشی خوزستان از ۲ مرز شلمچه و چذابه به عراق صادر شد. هم اکنون پرورش دهندگان آبزیان خوزستانی ناچار هستند فراورده خود را با هزینه‌های زیاد از طریق مرزهای پرویزخان و باشماق در استان‌های کرمانشاه و کردستان و درمحدوده اقلیم کردستان عراق که منع صادرات وجود ندارد صادر کنند.
در این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز انجام شد حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی به اهمیت صنعت آبزی پروری در معیشت مردم و اشتغال‌زایی اشاره و بر لزوم تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی در این حوزه تاکید کرد.
وی گفت:با توجه به وجود آبهای سطحی و اقلیم مناسب خوزستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه آبزی پروری دارد.

برچسب‌ها پرورش ماهی جهش تولید بهبهان سازمان شیلات ایران اندیکا پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی جهش تولید بهبهان پرورش ماهی جهش تولید بهبهان سازمان شیلات ایران اندیکا اخبار کنکور مدیرکل شیلات خوزستان آبزیان پرورشی صادرات آبزیان آبزی پروری پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود