Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی در دیدار قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، اظهار کرد: در بحث نماز به عنوان برنامه اولویت‌دار، برنامه‌های گذشته را با قوت دنبال می‌کنیم چراکه معتقدم که شرایط مجازی و کرونا یک فرصت است. ما از برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه استقبال و حمایت خواهیم کرد تا نقش مهم آموزش و پرورش در آن راستا ایفا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی اولین سالی است که رشته امور تربیتی در کارگروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم تصویب و با تیم تحقیقاتی قوی واحدهای درسی این رشته با رویکردهای جدید فناورانه تدوین شده است.

کاظمی گفت: امسال ۸ هزار نیروی پرورشی سهم حوزه ما شد و در حوزه اعتبارات نیز رشد خوب و ۶۰ درصدی و در حوزه افزایش سقف اعتبارات نیز رشد ۵۰ درصد را در حوزه پرورشی و فرهنگی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:  بعد از ۲۱ سال از شکل گیری این سازمان، بازمهندسی و بازبینی فرایندها، نمادها و نشان‌ها، محتواها و ساختار سازمان متناسب با ارزش‌های انقلاب، اهداف سند تحول و دوره‌های تحصیلی است که در دهه فجر رونمایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در زیست بوم جدید امروز به جذاب ترین، متنوع‌ترین و پربرنامه‌ترین برنامه‌های وزارتخانه تبدیل شدیم زیرا فعالیت‌های قبلی را تعطیل نکردیم و با اقتدار و با کیفیت بیشتر آنهارا ادامه و توسعه دادیم؛ مانند بسته‌ای که با ۳۰ برنامه برای عفاف و حجاب طراحی کردیم.

*مشارکت بیش از ۴ هزارو ۸۰۰ نفر در مسابقه« در مسیر نور»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد:  طرح توسعه و تقویت بحث نماز را به مدارس ابلاغ کردیم و ۴ هزارو ۸۰۰ نفر در مسابقه در مسیر نور شرکت کردند.

محمد رضا مسیب زاده افزود: در بحث جنگ نرم و افسران جنگ نرم قرارگاه قرآن، عترت و نماز را راه‌اندازی کردیم و ۵ پایگاه ویژه نماز داریم.

وی ادامه داد: دوره سواد رسانه‌ای و مسابقات کتابخوانی در حال برگزاری است، و حدود ۱۸ هزار اثر  به دبیرخانه مستقل دانش‌آموزی در استان یزد برای اجلاس نماز ارسال شده که در حال داوری است.

وی از ارائه پیشنهاد برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی تا قبل از پایان سال خبر داد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار موضوع جذب و ساماندهی ائمه جماعات را داشتیم و پرداخت حق القدم ائمه را برعهده مدارس در استان‌ها گذاشتیم که بسیار اتفاق بزرگی است.

* میدان تولید محتوای نماز را باید توسعه دهیم

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه با تقدیر از کارنامه درخشان حوزه پرورشی و فرهنگی اظهارکرد:  دانش آموزان باید فعال باشند و قدرت نوآوری، برنامه ریزی، اجرایی داشته باشند بنابراین هرچه بیشتر کارها به دانش‌آموزان واگذار شود و ما نیز نقش نظارتی داشته باشیم بازده بهتری خواهیم داشت لذا باید دانش‌آموزان بتوانند در انتشارات و تولید فکر مشارکت داشته باشند.

سید احمد زرهانی فعال بودن و میدان‌دار بودن بچه‌ها را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: باید بانک اطلاعات گویندگان و پژوهشگران نماز داشته باشیم تا بتوانیم میدان تولید محتوا را توسعه دهیم چراکه باید فضای مجازی را غنی‌تر کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به کتابخوانی اشاره کرد و افزود: نباید جامعه جوان خود را با رکود فرهنگی روبرو کنیم باید در این زمینه نیز کار شود تا بتوانیم حرکت کتابخوانی را زنده نگه داریم.

گفتنی است؛ در این جلسه تفاهم نامه همکاری  بین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امضا شد.

برچسب‌ها معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس ستاد اقامه نماز کشور وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس ستاد اقامه نماز کشور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس ستاد اقامه نماز کشور وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور وزارت آموزش و پرورش پرورشی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند