Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: شورا هم از لسان دین و هم زبان عرف بین‌الملل تبیین شده اما معانی متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه در زبان بین‌الملل، شورا به معنای اظهار و جمع بندی نقطه نظرات پیرامون یک موضوع است، گفت: در لسان دین هم تحلیل نقطه نظرات و انتخاب نظر برتر، مفیدتر و کارساز تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی جسم و روح انسان برای رشد نیازمند خوراک هستند، افزود: انسان غذای مورد نیاز جسم و روح را با استفاده از ابزار وجودی‌اش و ابزار موجود در طبیعت به دست می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بدن ما محصول واردات است، بیان کرد: اگر واردات لازم و کافی باشد، بدنی سالم حاصل می‌شود و واردات فاسد و بی قائده به بدن ضرر می‌رساند.

وی ادامه داد: سم بدن را مسموم می‌کند و غذا باعث رشد می‌شود که توسط دستگاه‌هایی مانند دهان، دندان و معده شناسایی می‌شود.

هدایت انسان بالاترین عبادت است

آیت الله عبادی با بیان اینکه چشم و گوش به مرکز انسانیت بدن راه دارد که بر آن نظارت نمی‌شود، گفت: چشم منظره، روزنامه و عکس فاسدی را می‌بیند و هویت انسانیت انسان بر اساس دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها شکل می گیرد. 

وی با بیان اینکه مطهری‌ها دیدگاهی برخاسته از تقوا داشته و گفتارشان برخاسته از علم بوده بنابراین مهطری شده‌اند، افزود: سخن یک منافق انسان را مریض می‌کند و مرضی بدتر از نفاق نیست.

آیت الله عبادی سخن انسان‌های عالم و پیغمبر را دوای انواع مشکلات روانی و پوچی گرایی دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش در جلسات بر اساس اولویت‌ها عمل کند چراکه هدایت انسان‌ها بالاترین عبادت‌ها و گمراه کردن انسان‌ها بدترین گناه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به محدودیت‌های کرونا بیان کرد: اگرچه اقدامات انجام شده در زمینه محدودیت‌های کرونا بسیار پسندیده است اما آیا تمام مشکلات کشور همین موضوع است؟

فروپاشی خانواده‌ها آفت جامعه

وی اظهار کرد: آمار مرگ کرونا در جهان را روزانه طی چند نوبت اعلام می‌کنند اما آمار افرادی که از گرسنگی می‌میرند را اعلام نمی‌کنند.

آیت الله عبادی با طرح این سوال که چرا آمار قتل عام‌ها و سقط جنین را عنوان نمی‌کنند، افزود: وقتی تفکر انحرافی و پیروی از تفکر لیبرال دموکراسی غرب شد، وضعیت دنیا چنین می‌شود.

وی فروشی پاشی خانواده را نوعی آفت در شرایط روز جامعه دانست و گفت: دزدی‌ها، اختلاس و گران فروشی‌ها مشکلات بزرگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله عبادی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: آنچه در دین تعبیه شده عامل پرورش انسان‌ها است که در جهان در آن کمبود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باطن تشریح دین تربیت و هدایت انسان ها به سوی رستگاری است، گفت: جهان امروز تشنه تربیت دینی و اخلاقی است.

کد خبر 5123417

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آموزش و پرورش ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد بوشهر شیوع کرونا شهرستان کرج آلودگی هوا زلزله اقامه نماز جمعه عکس استانها آیت الله عبادی خراسان جنوبی هدایت انسان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیا با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، اظهار کرد: رسالت معلم، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

وی تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند. ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، افزود: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تاکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم. 

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعداد‌های آ‌نها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند. 

وی تاکید کرد: معلم شدن سعادت می‌خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.

فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه گفت: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان یزد است. 

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به محور‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان اظهار داشت: همه ما قدردان تلاش‌های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند. 

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیای یزد تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند