Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در مصوبه هفته گذشته قرار بود پایه های اول و دوم ابتدایی مدارس، در مناطق زرد و آبی بصورت اجباری بازگشایی شود اما هم اکنون حضور تمام مقاطع اختیاری است.

وی افزود: هنرستان های فنی و حرفه ای و کارگاهی نیز با حضور حداکثر ۱۰ نفر بصورت اختیاری فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در خصوص بازگشایی تالارها در این مناطق نیز افزود: مجموعه تالارهای استان به دلیل اینکه در شرایط کرونا خسارت‌های زیادی به آنان وارد شد با تصویب ستاد استانی کرونا در مناطق زرد و آبی می‌توانند با حداکثر یک سوم ظرفیت کل تالار به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام به آرامستان ها و تفرجگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: مسیر منتهی به تفرجگاه‌ها و آرامستان‌های استان بعنوان عامل اصلی انتقال کرونا باید توسط شهرداری و اداره راهداری مسدود شود.

نوذری تاکید کرد: دقت، اهتمام و جدیت مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات به ویژه آرامستان‌ها و تفرجگاه ها نباید از بین برود.

وی با بیان اینکه فعالیت استخرها هفته آینده مشخص شود، گفت: فعالیت استخرها هفته آینده در کمیته امنیتی بررسی و سپس ابلاغ می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن بصورت نمادین و بصورت رژه خودرویی و موتوری صورت می گیرد.

نوذری افزود: راهپیمایی با تجمع انسانی در استان برگزار نمی شود و سخنران نیز در رسانه ملی و در فضای مجازی در این خصوص سخنرانی خواهد کرد و هرگونه تجمع و راهپیمایی در میادین ممنوع است.

وی همچنین به انتقال بستری های بخش داخلی و قلب بیمارستان شهید مصطفی به شهدای  زاگرس اشاره کرد و گفت: بدلیل آمار بالای بستری های کرونا در بیمارستان مصطفی بیماران بخش داخلی و قلب به بیمارستان شهدای زاگرس منتقل شدند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه استان در شرایط مطلوب تری قرار دارد و بیماران این ۲ بخش نیز در بیمارستان شهدای زاگرس خدمات مناسب دریافت نمی کنند مجددا به بیمارستان شهید مصطفی بازگردانده شوند.

نوذری در خصوص فعالیت ادارات و مشاغل در وضعیت آبی نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و دوشنبه هفته جاری اعلام می شود.  

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا محمد نوذری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا محمد نوذری اخبار کنکور استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست