Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:40:57 GMT

واشنگتن؛ پایتخت یا پادگان؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۳۳۳

واشنگتن؛ پایتخت یا پادگان؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، واشنگتن پایتخت این کشور تبدیل به پادگان نظامی شده است.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، واشنگتن به پادگان نظامی تبدیل شده و پنتاگون تایید کرده که ۲۵ هزار نیروی نظامی برای تامین امنیت مراسم در این شهر مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واشنگتن دی‌سی به مثابه شهری جنگ زده! +عکس

اف.بی.آی با اعلام اینکه شواهد نگران‌کننده‌ای مبنی بر احتمال درگیری مسلحانه معترضین با پلیس در مراسم تحلیف بایدن وجود دارد، بر ضرورت حضور پرشمار نیروهای دولتی تاکید کرده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

اتفاقات ده روز گذشته نقطه اوج تحولات اخیر آمریکا تاکنون بوده، چنانچه از سویی ترامپ با فراخوان حامیان خود عملا پا را فراتر از قانون گذاشت و از سوی دیگر نمایندگان کنگره خواستار اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری ترامپ شدند. 
اکنون این سوال در اذهان عمومی دنیا ایجاد شده که؛ چطور مدعی برترین دموکراسی در دنیا که برای برگزاری مراسم عادی انتقال قدرت، پایتختش به پادگان نظامی تبدیل می‌شود مدعی ایجاد امنیت در جهان است؟

این حوادث با نشان دادن پوشالی بودن ابهت آمریکا، شاید بیش از هر چیز عبرتی باشد برای کشورهای حقیری که به دنبال خرید امنیت از آمریکا هستند.

منبع: نورنیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی واشنگتن پنتاگون کنگره جو بایدن آمریکا کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا