Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حمید پیروی در نشست خبری نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ که امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد مشکلات روانشناختی در بین جامعه از جمله جوانان و دانشجویان باشیم باید بیشتر از این توجه مسئولان را جلب این موضوع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای دوران پسا کرونا سه سناریو در دانشگاه ها می توانیم داشته باشیم اول اینکه یا به وضعیت سابق آموزش بر میگردیم و در این شرایط دانشجویان در خوابگاه ها و کلاس های درس حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه تهران افزود: دوم اینکه ممکن است بگوئیم در شرایط کرونا اتفاقی از نظر سلامت روح و روان برای دانشجویان نیفتاده و حتی سلامت روان دانشجویان افزایش و تاب آوری آنها بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: سناریوی سوم این است که بگوئیم سلامت روان دانشجویان تحت تاثیر کرونا آسیب دیده است و باید برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

دکتر پیروی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد از سال ۲۰۱۶ اضطراب و افسردگی ۵۰ درصدافزایش یافته است و ممکن است بعد از کرونا این آمار مجدد افزایش یابد. بنابراین نگران وضعیت روانشناختی دانشجویان در دوران پسا کرونا هستیم.

دبیر اجرایی اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ با اشاره به اینکه این کنگره به بررسی سلامت روان دانشجویان می پردازد، گفت: جلسات داوری این کنگره ۱۱ دی ماه برگزار شد تعدادی مقاله در این کنگره به صورت آن لاین ارایه می شوند و ۱۵۰۰ نفر می توانند در این برنامه علمی مشارکت کنند. ما گواهی برای شرکت کنندگان صادر میکنیم و سامانه ای برای ارائه مقاله راه اندازی خواهد شد.

پیروی تاکید کرد: ما در دانشگاه تهران با ۲۲ هزار دانشجو مستقیما ارتباط گرفتیم مسائل اقتصادی و اجتماعی و سلامتی را بررسی کردیم و حتی برای اولین بار در آموزش عالی طرح کارنامه سلامت روان دانشجویان شاغل به تحصیل را بررسی کردیم.

وی در پایان گفت: در مجموع استرس دانشجویان نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است و دانشجویان ورودی جدید بیشتر تحت تاثیر شرایط و آسیب های ناشی از کرونا قرار گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا دانشگاه تهران سلامت روان دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر

سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

عصرایران به نقل از خبر نامه امیر کبیر در خبری نوشت: پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است. روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.

سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود. در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند