Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (ع) طی آیینی تحت عنوان یاس کبود ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این آیین که با حضور دادستان عمومی و انقلاب یزد ، سرپرست اداره کل زندانها، رئیس زندان مرکزی یزد ، رئیس اداره حفاظت اداره کل زندانهای استان و رئیس کانون اصلاح و تربیت استان و به میزبانی کانون اصلاح و تربیت استان یزد برگزار گردید تعداد ۱۰ محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمدرضا حدادزاده" دادستان عمومی و انقلاب یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد تخلفی مرتکب شود، از این کمک ها بهره مند گردد.

حدادزاده افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از بدهی نیازمندان جرایم مالی از طریق خود آنها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین میکند.

وی افزود: کمک به آزادی محکومین مالی، گره گشایی از محکوم علیه نیز می باشد و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده ی نیازمند کمک کرده اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی نیز نیازمند محسوب می شود.

دادستان یزد در پایان با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضاییه درباره ی اهمیت اشتغال زندانیان، گفت: عمده ترین مسئله ای که باعث می شود چرخه ی جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان ها برنامه های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه ها نیز حمایت کنند.

سرپرست اداره کل زندانها در این آیین با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) درباره ی کمک به دیگران اظهار داشت: از محبوب ترین کارها نزد خداوند، کمک به مسلمان و برطرف کردن اندوه دیگران است که این مهم در ستاد دیه استان یزد با همکاری نیکوکاران یزدی به خوبی انجام می شود.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر از زحمات کشیده شده توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه جهت اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات این پرونده ها گفت : مبلغ بدهی این ۱۰ مددجو بیش از   53 میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال توسط این کمیته از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد .

حسین سبزواری با تاکید بر نقش بسزای کمک خیرین و نیکوکاران استانی در آزادی محکومین مالی گفت : در استان یزد کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تبدیل به یک سنت حسنه گردیده تا جایی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا ما شاهد اختصاص هزینه های مراسم های ختم ، سوم ،چهلم و سالگرد به این امر مهم بودیم .

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

 گفتنی است مداحی ، اجرای تواشیح توسط مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان یزد در وصف صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا (س) از برنامه های اجرا گردیده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و در پایان این آیین، نامه ی آزادی این۱۰  محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان استان یزد ستاد دیه استان یزد ستاد دیه ۱۰ محکوم اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسینی ثابت ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از برنامه هایی که در دهه کرامت همانند سال های گذشته اجرا می شود، اعزام خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور است.

مسوول واحد خدمات فر هنگی حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: در دهه کرامت امسال از ۱۸ اردیبهشت تا ۲۳ اردیبهشت ماه، ۴۰ کاروان سفیران کریمه در گروه های ۴ نفری در راستای تبیین شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناطقی از سراسر کشور اعزام می شوند.

حجت السلام حسینی ثابت با اشاره به مقصد کاروان های سفیران کریمه گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، خراسان شمالی، اصفهان، تهران، البرز، یزد، مازندران، سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گلستان، زنجان، کرمانشاه از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه هر یک از کاروان های سفیران کریمه پرچم متبرک آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به همراه خواهند داشت افزود: این کاروان ها در محافل و اجتماعات مختلفی مردمی و همچنین در مدارس، مراکز نظامی، مراکز درمانی و دیگر مراکز حضور می یابند.

از سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا سالروز میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام دهه کرامت نامگذاری شده که حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) ویژه برنامه های متنوعی برگزار می کند.

کد خبر 6099459

دیگر خبرها

  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم