Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:17:13 GMT

بلاتکلیفی چند ساله روستای سمغان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۳۴۹

بلاتکلیفی چند ساله روستای سمغان پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه سمغان با بیش از دو هزار نفر جمعیت در یک کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد و طی این چندسال هویت آن برای نهادهای خدمات رسان و مسوولان استانی و شهرستانی مشخص نبود و هریک از این نهادها به بهانه های مختلف از خدمات رسانی به این منطقه شانه خالی می کردند.

اهالی روستای سمغان با ابراز گلایه از مسئولان استانی و شهرستان چندین نوبت با مراجعه به نهادهای مختلف خواستار مشخص شدن وضعیت این منطقه از نظر تقسیمات شهری و یا روستایی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی حمیدی از ساکنان سمغان به خبرنگار ایرنا گفت: سهل انگاری مسئولان در عدم ارایه خدمات اولیه باید از سوی مسوولان استانی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه سمغان در موقع انتخابات محل رفت و آمد مسوولان می شود افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی جز شهر است و بعد از انتخابات از سوی مسوولان به فراموشی سپرده می شود.

علی عادلی گفت: بوی تعفن جداول و رها کردن زباله ها در کوچه ها و ورودی سمغان خطری زیست محیطی است که ساکنین سمغان را تهدید می کند.

زیبا ناصری خانم خانه دار با اشاره به اینکه این منطقه پرجمعیت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند گفت: امیدواریم با الحاق این منطقه به شهر دهدشت شاهد خدمات رسانی بهتر مسئولان باشیم.

مهدی عزیزی دانشجوی ساکن روستای سمغان الحاق این روستا بعد از چند سال بلاتلکیفی را یکی از خدمات خوب دولت و مسئولان دانست و افزود: می طلبد مسئولان با برنامه ریزی نسبت به ساماندهی مشکلات موجود روستا اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار کهگیلویه گفت: روستای سمغان در طرح جدید تفصیلی و بازنگری شهر به دهدشت مرکز این شهرستان الحاق خواهد شد.

علیرضا اتابک بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری نهادهای مختلف با الحاق روستای سمغان در آینده نزدیک به شهر دهدشت خدمات رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده طی سالهای گذشته برای مشکلات روستای سمغان افزود: طرح جامع توسعه شهری «الحاق بخشی از مناطق حاشیه» دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی تصویب شد.

شهردار دهدشت با اشاره به اینکه محلق شدن سمغان به شهردهدشت در مرحله پایانی است افزود: تصویب نهایی طرح جامع شهری دهدشت منتظر رای نهای شورای معماری کشور است.

احسان تابش نژاد اضافه مرد: الحاق روستای سمغان به جمعیت شهری دهدشت در این طرح آن را از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر الحاق منطقه سمغان مجوز ساخت و ساز  زمین های طرح ولایت، بسیجیان و پرستاران برای توسعه شهری دهدشت نیز صادر خواهد شد.

شهردار دهدشت گفت:  برای ارائه خدمات رسانی بهتر۲۰ هزار متر مربع از معابر روستای سمغان درحال زیرسازی است.

تابش نژاد اظهار کرد: با زیرسازی و بهسازی ۱۰ کوچه روستای سمغان بخشی از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

وی یکی از اولویت های اصلی شورا و شهرداری را ارائه خدمات مناسب به جمعیت بیش از ۲ هزار نفری سمغان اعلام کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه نیز گفت: طرح هادی روستای سمغان از سال ۸۴ آغاز شده است.
مهرداد متقی تصریح کرد: از سال ۸۵ تاکنون بنیاد مسکن چهار هزار متر جدول گذاری،۲ هزار متر سنگ فرش، ۴۰ هزار متر زیرسازی، ۲۰۰ متر کانال سیلاب و ۱۵ هزار متر مربع آسفالت در این روستا اجرا کرده است.
وی بیان کرد: در صورت الحاق سمغان به شهر دهدشت بنیاد مسکن هیچ گونه خدماتی به این روستا ارائه نخواهد داد.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه داری ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است.

برچسب‌ها دهدشت کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهدشت کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی دهدشت کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی اخبار کنکور روستای سمغان خدمات رسانی شهر دهدشت هزار متر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین امید عالیشاه در بازی با سپاهان برای دویست و پنجاه و نهمین بار پیراهن پرسپولیس را پوشید تا جایگاه خود در رتبه پنجم باسابقه‌ترین بازیکنان باشگاه را تثبیت کند. او حالا تنها سیدجلال حسینی، حسین عبدی، محمد پنجعلی و علی پروین را بالاتر از خود می‌بیند.

با این حال امید عالیشاه در ابتدای فصل امید زیادی داشت تا از رکورد ۲۶۴ بازی حسین عبدی عبور کند. حالا اما در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ برتر و باتوجه به حذف پرسپولیس از رقابت‌های جام حذفی، این هدف برای امید عالیشاه غیرممکن شده است.

عالیشاه به دلیل اخراج در بازی سپاهان و محرومیت از دیدار نساجی، امکان حضور در هفته بیست و ششم را ندارد تا به این ترتیب حداکثر رکورد او در پایان فصل جاری ۲۶۳ بازی برای قرمزها باشد که البته این آمار نیز تنها در صورتی ثبت می‌شود که تمام چهار بازی پایانی فصل را انجام دهد.

جالب است بدانید که سیدجلال حسینی هم موقعیتی شبیه به عالیشاه داشت. او هم در لیگ بیست و یکم به نزدیکی رکورد محمد پنجعلی و جایگاه دوم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه رسید اما تنها ۳ بازی کم آورد و در پایان فصل نیز برای همیشه با دوران بازیکنی وداع کرد.

حالا قرارداد امید عالیشاه با پرسپولیس به پایان خواهد رسید و او تنها در صورتی شانس عبور از پنجعلی را خواهد داشت که قرارداد جدیدی را با باشگاه امضا کند اما در غیر این صورت حداکثر به رتبه سوم برسد.

عالیشاه با صدر جدول باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس ۸۲ بازی فاصله دارد و به نوعی باید سه فصل کامل و مستمر را در پرسپولیس بماند تا بتواند رکورد تاریخی علی پروین را بشکند. با این حال او تنها ۳۲ سال دارد و از فرصتی تاریخی برای رسیدن به رکورد علی پروین برخوردار است.

کد خبر 849200 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر
  • مرگ یک جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران