Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:18:19 GMT

رکوردِ حراج کتاب‌های مصور دنیا شکست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۳۶۳

رکوردِ حراج کتاب‌های مصور دنیا شکست

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک نقاشی از مجموعه کمیک تَن تَن اثر هرژه، تصویرگر مشهور بلژیکی، روز پنجشنبه (۲۵ دی ۹۹) در یک حراجی به قیمت نهایی سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار چکش خورد و رکورددار گرانترین اثر هنری در دنیای کتابهای مصور شد. 

این نقاشی آبرنگ و گواش متعلق به سال ۱۹۳۶ که تَن تَن و سگش را در حالی که در یک کوزه چینی پنهان شده‌اند به تصویر می‌کشد، توسط حراج خانه آرت کیوریال در یک حراجی آنلاین به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرژه این نقاشی را برای طرح روی جلد نیلوفر آبی (Le Lotus bleu) پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای مصور ماجراهای تن‌تن و میلو کشیده بود که در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این مجموعه کمیک که اولین بار توسط انتشارات ونوس در ایران منتشر شد، داستان سفرهای تن تن در چین در جریان حمله سال ۱۹۳۱ این کشور به ژاپن را روایت می‌کند.

چاپ رنگی طرح پیچیده این نقاشی آن زمان برای لوییس کسترمن، ناشر کتاب، پرهزینه و گران بود بنابراین وی این طرح را رد کرد و هرژه آن را به ژان پُل، پسر هفت ساله کسترمن، هدیه داد. ژان پل هم آن را تا کرد و در کشویش گذاشت. این اثر پس از چند سال هفته گذشته به حراج گذاشته شد و با وجود خطوط به جا مانده از تا شدن، به قیمتی باورنکردنی به فروش رسید.

رکورد قبلی فروش آثار هنری در کتابهای مصور نیز متعلق به اثری دیگر از هرژه بود و در دستان حراج خانه آرت کیوریال قرار داشت. این رکورد از سال ۲۰۱۴ و پس از فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی یک صفحه از نقاشی‌های شخصیت تَن تَن ثبت شد.

برچسب‌ها حراج حوزه هنری نقاشی کمیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حراج حوزه هنری نقاشی حراج حوزه هنری نقاشی کمیک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد شب گذشته در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روبروی شفیلد یونایتد به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و برد مهم و دلچسبی را به دست آورد.

گل اول این تیم در این دیدار توسط مگوایر به ثمر رسید که بازی را برای شاگردان اریک تن‌هاخ به تساوی کشاند اما این گل از جهتی دیگر هم اهمیت بسیار زیادی داشت چون توانست رکورد بسیار جذاب و مهمی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بشکند.

گلی که این ستاره انگلیسی به ثمر رساند در واقع هزار و هشتاد و پنجمین گلی بود که در لیگ برتر در این فصل به ثمر رسید و این بیشترین تعداد گل زده شده در یک فصل در تاریخ این لیگ از زمانی که ۲۰ تیمی می‌شد به حساب می‌آید.

پیش از این رکورد به ثمر رسیدن 1084 گل در این مسابقات به ثبت رسیده بود که متعلق به فصل گذشته بود اما تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فصل جاری توانستند این رکورد را بهبود ببخشند.

دیگر خبرها

  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد