Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:40:07 GMT

شناسایی ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در رشت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۵۱۶

شناسایی ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در رشت

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با بیان اینکه ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در شهر رشت فعالیت دارند، گفت: ساماندهی تاکسی‌های فرسوده و حمایت تسهیلاتی از صندوق کار آفرین با توجه به اولویت بندی فرسوده‌ترین خودروها و تاکسی‌ها انجام شود.‌

علی فتح‌اللهی امروز در نشست بررسی مشکلات حمل و نقل شهری و برون شهری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حمل ونقل جاده‌ای و ارائه خدمات جابجایی مسافر درون شهری از ارکان توسعه‌ای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با بیان اینکه توجه به مقوله ترافیک، آلودگی و سیستم امنیتی در این حوزه از اهم مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نگاه ویژه به حمل و نقل جاده‌ای زمینه اشتغال و درآمد اقتصادی را نیز فراهم می‌کند. قابل دسترسی شدن نقاط شهری و روستایی با توسعه حمل و نقل فراهم می‌شود.

وی به افزایش چشمگیر خودرو و تجهیزات حمل و نقلی طی این سال‌ها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌ها و استهلاک ماشین و قیمت خودرو با در آمدها همخوانی ندارد.‌ بسیاری از تلفات جاده‌ای به دلیل فرسودگی خودروهاست.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اگر برای فرسودگی خودروها برنامه‌ای نداشته باشیم سالانه بیش از پیش شاهد تصادفات و تلفات خواهیم بود، ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های صندوق کارآفرینی کشور برای توسعه حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رشت بهره گرفت.‌

فتح‌اللهی اضافه کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای تنظیم شده است تا از ظرفیت‌های موجود صندوق کارآفرینی امید نهایت بهره گرفته شود.‌

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان و خودرو در ارزیابی‌ها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی ۶۰۰۰ تاکسی داخل شهری در رشت شناسایی شده‌اند که عمری بالای ۱۵سال و بیشتر دارند.‌ ساماندهی تاکسی‌های فرسوده و حمایت تسهیلاتی از صندوق کار آفرین با توجه به اولویت بندی فرسوده‌ترین خودروها و تاکسی‌ها انجام شود.‌

فرماندار رشت گفت: برنامه ریزی لازم ‌برای خودروهای غیررسمی که در حال مسافرکشی در سطح شهر هستند نیز انجام شود؛ با بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مردم در خانه ملت توسعه حمل و نقل جاده‌ای استان با برنامه ریزی مدون مهیا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوسازی تاکسی فرسوده فرماندار رشت فرماندار رشت نقل جاده ای حمل و نقل تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد

صبح روز شنبه در پی بارش شدید باران در شهرستان و همچنین اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز در مناطق غربی کشور فرماندار ایلام عبدالصاحب نادری به همراه مدیرکل بحران استانداری و شهردار ایلام از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن عرض تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع و شکرگزاری نزول بارش رحمت الهی، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه درعین‌حال باتوجه به حجم بارش‌ها در برخی معابر شهری شاهد آب‌گرفتگی مختصر هستیم، گفت: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی