Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان انرژی اتمی امشب (شنبه) در بیانیه ای به بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام (تروئیکای اروپا) واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

موضوع كارخانه توليد اورانيوم فلزی مندرج در ماده 4 «قانون اقدام راهبردی براي لغو تحريم‌ها و صيانت از حقوق ملت ايران» كه مجلس محترم شوراي اسلامي سازمان انرژي اتمی را نسبت به آن موظف نموده است و موضوع توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) براي استفاده در راكتور تحقيقاتی تهران دو موضوع كاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين سازمان هنوز اطلاعات پرسشنامه طراحي كارخانه اورانيوم فلزی موضوع ماده 4 قانون بين‌المللي انرژي اتمي را به آژانس ارائه ننموده است كه البته پس از انجام تمهيدات لازم و در زمان مقتضی و مهلت تعيين شده در قانون اين اقدام انجام خواهد شد.

برنامه توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) همانطوريكه در گزارش اخير آژانس نيز آمده است نخستين بار بيش از دو سال پيش به آژانس ارائه شده است و در طول اين مدت نيز در چند مرحله اطلاعات تكميلی و نهايتاً اطلاعات پرسشنامه طراحی (DIQ) به آژانس ارسال شده است.

ضمناً يادآوري مي‌نمايد كه در اوايل دهه 80 طي گزارشي كه در آن زمان به آژانس ارائه شد تحقيق و توسعه در رابطه با توليد اورانيوم فلزی براي مصارف صلح‌آميز و متعارف در حد مقدماتي و به ميزان اندك با موفقيّت انجام شده بود.

توضيح اينكه در فرآيند توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) اورانيوم فلزی يك محصول ميانی است كه در فرآيند توليد بدون توقف در اين مرحله، بلافاصله سوخت پيشرفته (سيليسايد) توليد می گردد.

اميد است آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با پرهيز از ذكر جزئيات غير ضرور در گزارشات خود از بروز زمينه‌ های سوء تفاهم جلوگيري نمايد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اورانيوم تحريم ها اورانیوم فلزی سوخت پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز