Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین محمدصادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور موفقیت قابل محسوسی داشته، اظهار کرد: موفقیت طرح شهید سلیمانی در کشور زمانی خود را نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای پرادعا که امکانات و ادعای بیشتری دارند در کنترل ویروس کرونا درمانده‌اند.

وی با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کشور در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته درگیری این ویروس افزود: بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا با مرگ بالای چهار هزار نفر در روز در آتش کرونا در حال سوختن است اما کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نشان داده این کشور با در پیش گرفتن راهکارهای موجود می‌تواند بر آن غلبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به کنترل ویروس کرونا بیش از سطح انتظار در پیش‌بینی‌های جهانی گفت: پیش‌بینی‌ها دال بر این بود که در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در ایران بالای ۱۰۰۰ نفر باشند اما خوشبختانه امروز شاهد هستیم که شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در ایران به مرز ۱۰۰ نفر نیز نمی‌رسد.

محمدصادقی از تلاش سازمان‌های جهانی برای الگو گیری شیوه کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در ایران خبر داد و بیان کرد: سازمان‌های جهانی در حال تماس و پیگیری هستند که جمهوری اسلامی ایران چگونه و با چه راهکاری توانسته با تمام مشکلات و تحریم‌ها در کنترل پاندمی کرونا موفق شود.

وی بر لزوم تداوم طرح شهید سلیمانی در کشور و پرهیز از عادی انگاری توسط مردم تأکید کرد و گفت: با موفقیت‌های کسب‌شده نباید عادی انگاری کرد و سهل‌انگار بود چراکه شهید سلیمانی نیز هیچ کاری را نیمه‌تمام رها نکرده و تا حصول نتیجه کار را دنبال می‌کرد.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با ابراز نگرانی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا بیان کرد: امروزه کار ما در طرح شهید سلیمانی نیمه‌تمام است و ما بیم آن داریم که کنترل بیماری با سهل‌انگاری‌ها از دست خارج‌شده و آتش این بیماری به خرمن مردم بیفتد.

محمدصادقی بر لزوم دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کووید ۱۹ تأکید کرد و افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین شناسایی بیماران، جداسازی افراد ناقل از سالم و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این طرح توسط مسئولان موردتوجه قرار بگیرد.

وی از آینده طرح شهید سلیمانی در کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر تمام مواردی که در طرح شهید سلیمانی به آن تأکید شده دنبال شود می‌توانیم به‌جرئت اعلام کنیم که میزان بیماری در کشور به صفر نیز نزدیک خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان گیلان با موفقیت روبه‌رو بود، تصریح کرد: گیلان در طرح شهید سلیمانی بسیار خوب عمل کرده و در رتبه‌بندی‌ها، گیلان به‌جرئت جزو استان‌های نخست در این رابطه است.

محمدصادقی همچنین به چالش‌های کرونایی گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان با توجه به سیاحتی بودن و تراکم بالای آن پس از تهران و البرز و همچنین ازآنجاکه محل تردد بسیاری از استان‌ها نیز هست، به‌شدت می‌تواند گرفتار ویروس کرونا شود.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای سخت‌گیرانه محدودیت‌ها در گیلان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان هم‌مرز با استان مازندران است و ۱۰ شهرستان استان همسایه آن در سطح قرمز بیماری قرار دارد، می‌طلبد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و همچنین پیگیری مسؤولان در این استان تشدید شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید جمهوری اسلامی ایران سازمان بسیج ایران محمدصادقی طرح شهید سلیمانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود

ایسنا/کرمان مدیرعامل مجمع خیّران حرم‌ساز کشور گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

احمدرضا عاملی امروز هشتم اردیبهشت ماه در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع خیّران حرم‌ساز استان کرمان اظهار کرد: کرمان سرمایه‌های معنوی عظیمی دارد که به فعلیت درآمده و بر اساس تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی پیش رفته است.

وی با بیان این نکته که برخی شهرها به عناوینی مشهورند مانند اصفهان که به پایتخت فرهنگی ایران و شیراز به پایتخت شعر و ادب معروف است، افزود: طی بازدیدی که از نمایشگاه خدمات استان کرمان در بازسازی عتبات داشتم، من فکر می‌کنم کرمان پایتخت عشق و ارادت به ائمه علیهم‌السلام است.

عاملی، این توفیق را نتیجه‌ تفکر شهید سلیمانی در بحث مردمی کردن بازسازی عتبات دانست و گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

وی تاثیرات وسیع شهید سلیمانی را در عرصه‌های مختلف به ویژه عتبات عالیات، شگفت‌انگیز برشمرد و بیان کرد: حاج قاسم از سال ۱۳۸۳ محوریت بازسازی حرم مطهر ائمه علیهم‌السلام را از دوش سلاطین برداشته و بر دوش مردم گذاشت.

رئیس مجمع خیّران حرم ساز کشور افزود: بحث نذورات برای بازسازی عتبات، جنبه‌ فرهنگی هم دارد چرا که معتقدیم هر کس برای این کار مراجعه می‌کند، مورد عنایت ائمه علیهم‌السلام قرار گرفته است.

عاملی در ادامه تصریح کرد: محبت به اهل بیت علیهم‌السلام فقط به ذکر و گفتن صلوات نیست، بلکه خدماتی هم که به آستان ائمه(علیهم السلام) می‌شود، ذکر است.

وی افزود: نگاه حاج قاسم به مردم، نگاه به گنجینه بود و مجمع خیّران حرم‌ساز نیز تشکیلاتی مردمی است و همین خصیصه، پشتوانه‌ آن است.

عاملی بیان کرد: در راستای هرچه بیشتر مردمی کردن توسعه و بازسازی عتبات، مجمع خیّران و کانون‌های حرم‌ساز راه‌اندازی شده است.

رئیس مجمع خیّران حرم ساز کشور تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عتبات را بستر تمدن اسلامی می‌دانست و در همین راستا برای توسعه و بازسازی آن تلاش می‌کرد.

در این نشست محمد سلطان‌زاده مدیرعامل مجمع خیران حرم‌ساز استان کرمان طی سخنانی اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون‌های خیّران حرم‌ساز علاوه بر جمع‌آوری نذورات، ترویج و نشر فرهنگ حسینی، زینبی و عاشورایی است.

وی راه‌اندازی کانون‌های فوق را زمینه‌ساز جذب خادمان ائمه علیهم‌السلام و فعالیت در راستای ایجاد شور و نشاط در جامعه، جذب نذورات و هدایای مردمی و شناسایی خیّران و ساماندهی آن‌ها دانست.

سلطان‌زاده از فعال شدن ۱۰۰ کانون ۲۲ نفره در استان کرمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری ۳۰ کانون در حال جمع‌آوری و واریز وجوهات هستند.

وی دولتی نبودن این طرح را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح در ارتباط چهره به چهره و رفاقتی در حال پیشبرد است.

در ادامه جانشین مدیرعامل مجمع خیران استان کرمان نیز طی بیاناتی از راه‌اندازی ۴۶ کانون خیرین حرم‌ساز در شهرستان کرمان خبر داد و افزود: با شناسایی فعالان اجتماعی و جذب و توجیه آن‌ها، کانون‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شوند.

اکبر یزدی‌زاده اضافه کرد: هر کانون حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۰ عضو دارد که هر یک از اعضا متعهد می‌شوند ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان به حساب ستاد توسعه و بازسازی عتبات واریز و فیش آن را به مسئول کانون ارائه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری