Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:51:52 GMT

یک کاروان نظامی آمریکا وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۱۱۲

یک کاروان نظامی آمریکا وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاروانی از کامیون‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا که حامل تجهیزات لجستیک و تانکرهای سوخت بود، از کردستان عراق وارد شهر «القامشلی» در استان الحسکه سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این کاروان شامل ۳۵ کامیون بود که از طریق گذرگاه الولید و جاده بین المللی «M۴»  به سمت مواضع آمریکا در الحسکه و دیر الزور رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کاروان دیگر از ائتلاف بین المللی هم چند روز پیش با عبور از گذرگاه الولید به استان الحسکه سوریه رسید و از آنجا به میدان‌های نفتی کونیکو و العمر در استان دیر الزور رفت.

این کامیون‌ها هم حامل تجهیزات لجستیک و تسلیحات سنگین از جمله توپخانه و خودروهای زرهی بود.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح و مخالفان دولت سوریه می‌گویند آمریکا در مقطع اخیر ده‌ها کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه( موسوم به قسد که غالبا از شبه نظامیان کُرد هستند) قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

نظامیان آمریکا اکثر میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه را تحت اشغال خود گرفته‌اند و با ارسال بی وقفه کامیون‌های خود اقدام به سرقت نفت و تقویت حضور خود در آنجا می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: الحسکه کاروان امریکا کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور