Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:55:56 GMT

چه شغل‌هایی با کرونا از بین رفت؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۱۸۳

چه شغل‌هایی با کرونا از بین رفت؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هادی ابوی، درباره بیکاری کارگران با شیوع کرونا گفت: کارگران زیادی بودند که در هتل‌ها, تالارهای پذیرایی, برگزاری مراسم ختم فعالیت داشتند, شاید اینگونه تصور شود که اشتغال آنها حاشیه ای بوده اند اما تعداد این دسته از کارگران بسیار زیاد بود.

 وی ادامه داد: برای برگزاری یک مراسم عروسی, چندین شغل درگیر می شدند, قنادی, میوه فروشی, تالار عروسی, زیورآلات, لباس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه و همه اشتغال هایی داشتند که با کرونا و محدودیت ها در این زمینه همه این مشاغل تعطیل شدند.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود:کارگرانی که در مراسم ختم هم فعالیت داشتند, دچار مشکل شدند. به طور مثال بارها مراجعه کرده اند, افرادی که در مراسم برگزاری مراسم ختم بودند, اما در حال حاضر با عدم برگزاری مراسم های مذهبی و ختم های یادبود, این افراد بیکار شده اند.چون قرارداد کاری هم ندارند, امکان مراجعه به بیمه بیکاری را نداشته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر کارگران بیمه شده، کارگرانی بودند که در رستوران ها و هتل ها ظرف می شستند, یعنی به تعداد ظروفی که می شستند دستمزد دریافت می کردند, به طور مثال برای شست و شوی یک بشقاب 500 تومان دریافت می کردند. این کارگران آسیب جدی دیدند. کارگران شرایط زندگی سخت و دشواری دارند. در حالی که یک نفر زمانی که به رستوران مراجعه می کند حداقل 40هزار تومان برای صرف یک پرس غذا پرداخت می کند اما سهم کارگر برای نظافت ظروف رستوران برای هر بشقاب و قاشق حدود 1000 تومان است. 

ابوی افزود: صنوفی مانند آرایشگاه‌ها و خشک شویی‌ها مشتری خود را در دوران کرونا از دست داده اند. میزان مراجعه مردم به خشک شویی‌ها از ترس کرونا بسیار کم شده است، بسیاری از خشک شویی ها بیان می کنند, با توجه به اینکه حجم مشتری کاهش یافته است, صرفه اقتصادی ندارد که دیگ بخار خشک شویی را روشن نگه دارند. از دیگر کارگرانی که آسیب جدی دیدند, کارگران نظافت چی منازل ومغازه ها بودند. بسیاری از خانواده ها از ترس شیوع این ویروس  دیگر نظافتچی در منزل خود راه نمی دهند. این دسته از کارگران در کف جامعه بودند،‌ بیمه و قرارداد کار و درآمد ثابت نداشتند و در حال حاضر با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می کنند. 

 وی بیان کرد: اینکه بارها مسئولان بیان کرده اند که مشاغل باید به سمت مشاغل اینترنتی برود, باید گفت که همه کارگران سواد کافی برای رفتن به سمت مشاغل مجازی را ندارند. به طور مثال افرادی بودند که سال ها با یک ماشین شخصی مسافرکشی می کردند, هیچ وقت هم به سمت تاکسی های اینترنتی نرفتند, چرا که سواد کافی در این زمینه ندارند. این دسته از افراد در حال حاضر یا بیکار هستند یا با درآمدهای کم مشغول کار هستند. دولت باید با راه کارهای دقیق تری برای بیکاری کارگران داشته باشد.

پربیننده ترین اهمیت حفظ رقابت‌پذیری اقتصاد و صیانت از ذخایر ارزی/ بر اساس خوش‌آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی‌گیرم هفته‌ای قرمز برای همه بازار‌های سرمایه‌گذاری/ ثبت بیشترین افت ارزش برای سکه ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ نابودی ۵۱میلیارد دلار برای هیچ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۰/۲۷

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیکاری خشک شویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ شهردار بندرعباس گفت: در این مراسم کارگران زحمتکش پاکبان، فضای سبز و بخش‌های عمرانی و خدمات شهری حضور دارند.
مهدی نوبانی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران و به روز کردن بیمه‌ها در اولویت شهرداری است.
وی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران آماده شده است که بر اساس آن حقوق و مزایای آنها بر اساس سختی کار پرداخت می‌شود.
شهردار بندرعباس گفت: از دو سال گذشته تاکنون ۱۱ نفر از کارگران حین کار، جان خود را از دست داده اند.
نوبانی افزود: در تلاش هستیم تا همسر و یا فرزند فوت شدگان در شهرداری بندرعباس مشغول به کار شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم گفت: اکنون فاصله پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بندرعباس به کمتر از یک ماه رسیده است.
مصیب نظری افزود: برای راه اندازی مرکز رفاهی و درمانی ویژه کارگران شهرداری در تلاش هستیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخشی از زحمات کارگران باید با پرداخت به موقع حقوق جبران شود.
احمد مرادی افزود: حقوق و بیمه از مطالبات اصلی کارگران است که باید به آن توجه شود.
وی گفت: تلاش همه ما در مجلس شورای اسلامی نیز برای وضع قانون به نفع جامعه کارگری است.

بیشتربخوانید:  تجلیل از کارگران نمونه جزیره هرمز
سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نیز گفت: پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت هر سازمانی قرار گیرد و بقیه امور در مراحل بعدی است.
در پایان این مراسم از ۱۸ کارگر نمونه در بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس و ۱۱ خانواده کارگران که جان خود را از دست دانده اند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • کارگران میبدی تقدیر شدند
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • کارگرانی که در روز کارگر هم تریبونی نداشتند!
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است