Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آی ای، شرکت کوانتوم اوپریشن که شرکتی دانش‌بنیان و مستقر در توکیو در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ (CES 2021)  از  "اولین دستگاه کنترل غیر تهاجمی قند خون در جهان که توانایی اندازه‌گیری مداوم را دارد" رونمایی کرد.

این دستبند جدید از فناوری انحصاری این شرکت برای اندازه گیری دقیق قند خون فرد از طریق پوست و بدون نیاز به استفاده از سوزن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از این فناوری، بیماران دیابتی قادر به جایگزینی برنامه روزمره استفاده از یک سوزن برای اندازه گیری قند خون خود با استفاده از این دستبند ساده هستند.

شرکت کوانتوم علاوه بر این، فناوری جدید حسگر اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2) را نیز در CES امسال به نمایش گذاشت.

کلید این نظارت غیرتهاجمی و شبانه‌روزی (۲۴/۷) قند خون به گفته این شرکت مواد طیف‌سنجی ویژه‌ به کار رفته درون این دستبند هوشمن است. یکی از این مواد برای انتشار یک طیف مطلوب طراحی شده است و ماده دیگر به طیف‌های مورد نظر پاسخ می‌دهد؛ از دیگر سو سیستم عامل نوآورانه این دستبند قادر به حذف اختلالات احتمالی و استخراج کارآمد داده‌های مورد نظر است.

از این فناوری می‌توان برای اندازه‌گیری انواع علائم حیاتی از جمله ضربان قلب و الکتروکاردیوگرافی (ECG) نیز استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت کوانتوم، کازوما کاتو، گفت: "تاکنون، سوزن زدن به انگشت یا بازو تنها روش در دسترس برای اندازه‌گیری دقیق سطح گلوکز بود اما این مچ‌بند برنامه دردناک روزانه بیماران دیابتی را تغییر خواهد داد."

کازوما کاتو ادامه داد: "فناوری مرکزی این حسگرها برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی امکان جمع‌آوری دقیق داده‌های وسیع و ارائه راه حل‌های بهتر برای کنترل و مدیریت بیماری را فراهم خواهد کردزیرا این دستبند می‌توانند نظارت از راه دور پزشکان بر بیماران خود را نیز میسر کند."

نشانه‌های ابتلا به دیابت را بشناسید کد خبر 579404 برچسب‌ها قند هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری) بیماری - دیابت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قند هوش مصنوعی تکنولوژی فناوری بیماری دیابت برای اندازه گیری قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود