Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۱۲ هزار دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل هستند و در شرایط کرونایی مجبور به استفاده از خدمات نوین آموزشی در بستر فضای مجازی هستند.

او با اشاره به اینکه پوشش پیام رسان شاد در کردستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طبق آخرین آمار‌های موجود بیش از ۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند و این امر کردستان را در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی تصریح کرد: ۱۳ درصد دیگر از دانش آموزان کردستانی که دسترسی به برنامه شاد ندارند، یا در روستا‌ها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند و یا اینکه گوشی هوشمند برای استفاده از این برنامه را در اختیار ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طبق آخرین آمار نزدیک به ۶۰۰ روستا در کردستان در بحث آنتن دهی با مشکل مواجه هستند و بدون شک دسترسی دانش آموزان این مناطق به برنامه «شاد» غیرممکن است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه سال جاری به دستور و تصمیم وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق دستور العمل‌های وزارت آموزش و پرورش کلاس‌های درس مقاطع پایه اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قربانی با تاکید بر اینکه حضور در این کلاس‌ها اجباری نیست، تصریح کرد: در این طرح در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور پیدا می‌کند و این حضور هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان علت این تصمیم گیری را آشنایی بیشتر دانش آموزان پایه‌های اول و دوم دبستان با محیط مدرسه عنوان کرد و افزود: هدف اصلی از این طرح آشنایی دانش آموزان پایه اول و دوم با محیط مدرسه است و مشخص شدن میزان آشنایی آنان با برخی از دروس همچون فارسی و ریاضی است.

قربانی اعلام کرد: تلاش ما این است که دانش آموزان بتوانند از این دستورالعمل جدید بهترین استفاده را ببرند لذا دانش آموزان در قالب گروه‌های ۱۰ نفره تقسیم می‌شوند و تدریس آن‌ها در دو ساعت انجام می‌گیرد تا زمان برای سایر دانش آموزان نیز باقی بماند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کرونا ویروس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت