Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:00:49 GMT

بهترین میوه‌های آب رسان برای بدن

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۶۲۲۱

محققان می‌گویند مصرف روزانه میوه‌های آب رسان علاوه بر رفع تشنگی می‌تواند فواید بی شماری برای بدن داشته باشد. ناطقان: به نقل از اِوری دی هلث، اگر احساس تشنگی شدید دارید می‌توانید با یک لیوان آب خود را سیراب کنید. با این حال، میوه‌های زیادی هستند که می‌توانند به فرآیند آب رسانی به بدن کمک کنند. این میوه‌ها علاوه بر خاصیت‌های بی شماری که دارند، به بدن برای مبارزه با بی آبی یاری می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحقیقات متعدد نشان داده است آب رسانی مناسب به بدن برای حفظ سلامتی ضروری است. افرادی که میل به نوشیدن آب ندارند، می‌توانند با استفاده از میوه‌ها به بدن خود آب برسانند. همچنین مواد معدنی موجود در میوه‌ها مانند پتاسیم به تسریع روند آب رسانی به سلول‌های بدن کمک می‌کند.

از بهترین میوه‌های آب رسان برای بدن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- توت فرنگی: ۹۲ درصد این میوه را آب تشکیل داده است. با این حال، در کنار آب رسانی فوق العاده توت فرنگی، این میوه سرشار از ویتامین C است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، یک فنجان توت فرنگی بیش از ۳ گرم فیبر دارد. فیبر به کارکرد مناسب دستگاه گوارش کمک کرده و مانع از از ابتلا به یبوست می‌شود.

توت

۲- گریپ فروت: این میوه کم کالری بوده و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل داده است. گریپ فروت سرشار از ویتامین C و نیز فیبر است. تحقیقات نشان داده است مصرف این میوه می‌تواند مانعی در روند پیشرفت بیماری دیابت نوع ۲ باشد.

۳- تمشک: محققان دانشگاه کنتاکی آمریکا اعلام کردند تمشک به دلیل آنکه از ۸۷ درصد آب تشکیل شده است، بهترین آب رسان برای بدن محسوب می‌شود. اما این تنها خواص این میوه شگفت انگیز نیست. تمشک سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند مانع از آسیب به سلول‌های بدن شده و با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند. منگنز از مواد معدنی است که به وفور در تمشک دیده می‌شود. منگنز مانع از آسیب به سلول ها، تقویت کننده استخوان، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و فرآیند لخته شدن خون می‌شود.

از دیگر میوه‌های آب رسان به بدن می‌توان به آناناس، هندوانه، طالبی، کرنبری، مرکبات و زردآلو اشاره کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: میوه ها ، آب رسان ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میوه ها آب رسان بدن میوه های آب رسان آب رسانی برای بدن سلول ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در خصوص برنامه‌های فضایی کشور گفت: سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور سال قبل تصویب شده است و آقای رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

وی افزود: ما برنامه‌های مورد نظر خود را در حوزه‌های مختلف از جمله بخش ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی را دنبال می‌کنیم. همین طور ساخت ماهواره‌های متعدد را در دستور کار داشته، ضمن آنکه در حال حاضر ساخت چندین ماهواره متغیر را پی‌گیری می‌کنیم.

زارع پور در ادامه متذکر شد: دوستانی که متولی حوزه پرتابگرها هستند، پرتابگرهای خود را یکی پس از دیگری تست می‌کنند و در این بخش از حوزه‌ها فناوری‌های ما نیز تثبیت شده است که ان شاالله بتوانیم و شاهد باشیم که صنعت فضایی بیش از گذشته شاهد رشد و پیشرفت آن باشد و جایگاه مناسبی که شایسته جمهوری اسلامی است ایران است به آن برسیم.

فضای فعالیت برای کسب و کارها در پیام رسان‌های داخلی فراهم شده است

بهزارع پور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص میزان رشد کسب و کارهای کشورمان در استفاده از سکوهای پیام‌رسان داخلی گفت: تا دو سال قبل ظرفیت لازم در سکوهای داخلی و برای کسب و کارهای داخلی خیلی مانند آنچه که امروز فراهم است، وجود نداشت. مهم‌ترین دلیل آن نبود مخاطب کافی در پیام رسان‌های داخلی بود.

وی‌افزود: از یک سال و نیم گذشته مخاطبین شبکه‌ها و پیام رسان‌های داخلی بعضاً تا ۵، ۶ و حتی ۸ برابر افزایش یافته است. این افزایش شامل افزایش کاربران روزانه و نیز کاربران ماهانه است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: قطعاً آنچه را که کسب و کارهای اقتصادی می‌خواهند، آن است که در هر پیام رسانی مردم حضوری جدی داشته باشند، موضوعی که در حال حاضر و در یک سال و نیم گذشته فراهم شده است.

زارع‌پور ادامه داد: می‌توان گفت زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها و سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده است و دولت در سال گذشته آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن و در حمایت از کسب و کارهای اقتصاد سکوهای دیجیتال، یک بسته حمایتی تعریف کرد، که بندهایی از آن اجرا شده و بقیه بندها در حال پیگیری است.

وی در خصوص معافیت‌های مالیاتی کسب و کارهای حاضر در پیام‌رسان‌های داخلی اذعان کرد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون آمده است معافیت مالیاتی این کسب و کارها است، به گونه‌ای که کسانی که کسب و کار خود را از سکوهای خارجی به سکوهای داخلی منتقل کنند دو سال از پرداخت مالیات معاف شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قانون در سال ۱۴۰۲ اجرا شد و برای بودجه سال ۱۴۰۳ هم در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه طبق آن آئین نامه دستگاه‌های مختلف وظایفی دارند که در حال اجرای آن هستند.

کد خبر 5957065

دیگر خبرها

  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت