Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:57:04 GMT

حضرت زهرا (س) مدافع اصیل ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۶۳۵۵

حضرت زهرا (س) مدافع اصیل ولایت است

حضرت فاطمه (س) یکی از مدافعان اولیه ولایت بوده که هرگاه احساس وظیفه کرده در صحنه حاضر شده و به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و برای فرزندانش مادری دلسوز و برای همسرش بانویی بی‌همتا بوده و این نشان از شخصیت بزرگ و بی‌نظیر این بانوی اسلام دارد.

امام جمعه شهر آشخانه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: شخصیت حضرت فاطمه ‌(س) از جهات مختلف دارای اهمیت و ارزش بسیار بالاست که زبان از بیان و قلم از نوشتن آن قاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌ الاسلام «عباسعلی احمدزاده» با اشاره به حضور فعال این بانوی اسلام در عرصه‌های سیاسی اضافه کرد: حضور با عفاف و حیای ایشان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، سخنرانی‌های پرشور در مسجدالنبی و حضور در پشت صحنه‌های جنگ احد و خندق  نشان از جایگاه و شخصیت حضرت زهرا(س) دارد.

 

 

*** حضرت زهرا (س) مدافع اصیل ولایت است

 

امام جمعه آشخانه با اشاره به سیره حضرت زهرا (س) بیان کرد: این شخصیت وارسته یکی از مدافعان اولیه ولایت بوده که هرگاه احساس وظیفه کرده در صحنه حاضر شده و به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و برای فرزندانش مادری دلسوز و برای همسرش بانویی بی‌همتا بوده و این نشان از شخصیت بزرگ و بی‌نظیر این بانوی اسلام دارد.

 

احمدزاده با بیان تعبیری از رسول گرامی اسلام (ص) که فرمودند: حضرت فاطمه(س) برای من یک الگو بوده است، تشریح کرد: الگو بودن این حضرت برای پیامبری که خود الگو، نمونه بارز و همه‌جانبه بشریت در عرصه‌های مختلف بوده، سندی محکم بر اهمیت الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه ما بلکه برای بشریت است.

 

وی افزود: رفتارهای این بانوی بزرگ اسلام همراه با حیا و عفاف در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی باید الگویی بارز برای زنان جامعه ما باشد و آنان باید با مطالعه سیره حضرت زهرا (س) مسیر تکامل و تعالی را طی کنند.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) محور اهل بیت (ع) است و خداوند متعال در حدیث شریف کساء، هنگام ذکر اسامی اهل بیت (ع)، با نام مبارک حضرت فاطمه (س) سخن آغاز می‌کند و این خود دلالت بر مقام شامخ حضرت دارد. 

 

 

***مقام والای حضرت فاطمه (س) در قیامت

امام جماعت مسجد امام علی شهر آشخانه هم گفت: مقام والای حضرت فاطمه (س) در روز قیامت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 

حجت الاسلام «یحیی حسام» افزود: در روز قیامت نام فاطمه به معنی جدا کننده شیعیان خود از آتش دوزخ است و اینگونه حضرت در قیامت تجلی خواهد نمود.

 

 

***شفاعت فاطمی در آخرت ثمره سبک زندگی فاطمی در دنیا

امام جماعت مسجد امام علی شهر آشخانه تصریح کرد: به هر میزان که سبک زندگی، راه و منش، فکر و عقیده‌ ما به حضرت زهرا سلام الله علیها نزدیک‌تر شود، به همان میزان نیز از شفاعت ایشان در آخرت بهره‌مند خواهیم شد و جامعه نیز به رستگاری خواهد رسید لذا برای دستیابی به تربیت اسلامی و حقیقی، باید از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم.

 

امام جمعه موقت شهر قاضی گفت: باید شخصیت حضرت زهرا (س) محور و الگوی خانواده‌ مسلمان شود، چرا که اولین جایگاه پرورش شخصیت‌های بزرگ، خانواده است.

 

حجت الاسلام «ابوالفضل اردکام» افزود: باید با پیروی از حضرت زهرا (س) و شناخت سیرت ایشان و عمل کردن مستمر به آن، خانواده‌ خود را از نور آن حضرت لبریز کنیم.

 

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) برای بالاترین معروف که دفاع از ولایت است تمام هستی خود را فدا و نفاق و انحراف فرصت‌طلبان و غارتگران میراث نبوی را معرفی کرد.

 

حجت الاسلام اردکام گفت: عمر حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار کوتاه بود که به سه بخش کودکی، زندگی خانوادگی و دوره ۷۵ یا ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا تقسیم می‌شود که دوره سوم بسیار کلیدی و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم دوره سوم را در یک جمله خلاصه کنیم این است که این دوره‌ای بود که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ولایت مداری را تفسیر کردند و جایگاه ولایت مداری را به انسان‌ها نشان دادند و بدون تردید تحرکات این بانو از مصادیق امر به ‌معروف و نهی از منکر بود و بالاترین معروف که ولایت مداری است و نهی از بدترین منکر که ولایت ستیزی است و نمی‌شود از این واقعیت گذشت.

 

 

***در دفاع از ولایت باید همه هستی خود را فدا کرد

 

یکی از مدرسین حوزه علمیه بقیه الله شهرستان مانه و سملقان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها و فرزندشان امام حسین علیه‌السلام به شیعیان آموختند که این شرط در جایی است که دین در خطر نیست و اگر دین در خطر باشد، دیگر مجالی باقی نمی‌ماند و باید همه هستی را فدا کرد و این بانوی بزرگوار آموختند آنجا که ولایت در خطر است باید هستی را فدا کرد.

 

حجت الاسلام «علی سویدانلو» با بیان اینکه اگر فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در خانه می‌نشستند و این تحرکات پرشور و حماسی و آینده‌ساز را نداشتند، همه می‌گفتند ایشان با علی علیه‌السلام همراه نبودند و باید بدانیم این شرط فقهی را در جای خودش مصرف کنیم و آنجا که پای دین مطرح است و دین در خطر است دیگر امن از ضرر شرط نیست و باید خود را فدا کرد تا دین و ولایت حق پایدار بماند.

 

وی ضمن اشاره به شیوه درست حمایت از ولایت در سیره فاطمی و معجزه‌آسا بودن فصاحت و بلاغت حضرت در خطبه فدکیه برای آموزش ولایت مداری بیان کرد: از عجایب این خطبه آن است که در این خطبه کاملاً ولایت مداری تبیین شده و نفاق و انحراف دین‌داران و فرصت‌طلبان و غارتگران میراث نبوت معرفی‌ شده است.

 

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فاطمیه شهادت حضرت زهرا س مانه و سملقان زهرا سلام الله علیها حضرت فاطمه زهرا ولایت مداری حجت الاسلام حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان

مقام‌های محلی طالبان در سمنگان می‌گویند که در پی وقوع یک رویداد ترافیکی در این ولایت، پنج تن جان باخته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این حادثه در شاهراه دره‌ صوف-بلخ رخ داده است.

سیدعثمان حمیدی، آمر شفاخانه ولایتی سمنگان، وضعیت صحی ۱۵ تن از زخمیان این رویداد را وخیم گزارش داده است.

به گفته او، در میان جان باختگان ناشی از این رویداد یک کودک نیز شامل است.

باشندگان ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان به دلیل تخریب شماری از جاده‌ها از اثر سیلاب‌های اخیر در این ولسوالی، برای رفت‌وآمد خود از موترهای باربری استفاده می‌کنند.

خرابی جاده‌‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان همواره از دلایل وقوع رویداد‌های ترافیکی در کشور عنوان شده است.

بربنیاد آمارهای نشر شده، رویدادهای ترافیکی در سال ۱۴۰۲ در سمنگان، جان دست‌کم ۴۸ تن را گرفته و ۱۶۰ زخمی برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳